| کد خبر: 131194 |

بی انصافی است اگر نگوییم اوضاع قطعه سازان بهتر شده است

تین نیوز
یک عضو فعال در صنعت قطعه سازی کشور ، می گوید : با توجه به برنامه های دولت و تمرکز بر موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید، قطعا جریان تولید در ماههای آتی نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

 

به گزارش خبر خودرو، جعفر نصیری اظهار داشت : با تحقق شعارهایی که در حمایت از تولید مطرح می شود پیش بینی می شود اوضاع تولیدکنندگان قطعات  نیز بهتر از سالهای قبل شود.

 

وی با توجه به بهبود جریان تولید در صنعت قطعه سازی طی چهار سال گذشته خاطر نشان کرد : هر چند قطعه سازان به لحاظ نقدینگی و تولید در این سالها شرایط خوبی نداشته اما خوشبختانه امروز شرایط بهتری را نسبت به چهار سال گذشته در صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور شاهدیم.

 

وی در ادامه به تلاش دولت در مبارزه با قاچاق قطعات پرداخت و گفت : در حال حاضر آمار ورود قطعات قاچاق به کشور کاهش نسبتا خوبی داشته و این ناشی از اقدامات دولت جهت مبازره با قاچاق کالاست .

 

وی همچنین با منظور بهبود شرایط مالی قطعه سازان به لزوم ارائه تهسیلات کم بهره به تولید تاکید کرد و گفت :  دولت همزمان با اختصاص تسهیلات باید نرخ بهره های بانکی را کاهش دهد چرا که بعید است ارائه تسهیلات با بهره های کنونی تاثیری در شرایط نقدینگی تولیدکنندگان داشته باشد.

 

وی در ادامه با توجه به روند پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت : هر چند قطعه سازان در این سالها شرایط خوبی را نداشتند و همچنان نیز وضعیت ایده آلی ندارند اما دور از انصاف است که نگوییم در این چهار سال دولت نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان و پرداخت مطالبات قطعه سازان حرکت های خوبی انجام داده چرا که امروز نسبت به چند سال گذشته شرایط بهتری در این صنعت ایجاد شده است.

 

این فعال در صنعت قطعه سازی با توجه به لزوم دستیابی به زمان مشحص در قرارداد همکاری خودروساز و قطعه ساز تاکید کرد : البته تاکنون به تفاهم نامه و مفاد قرارداد قطعی برای زمان مشخص پرداخت ها بین خودروسازان و قطعه سازان دست نیافتیم اما در صورتی که مقایسه ای با سالهای گذشته شود مسلما تیراژ تولید و شرایط پرداخت ها بهتر شده است.

 

نصیری افزود : در سالهای قبل اصولا پول چندانی بابت تامین قطعه به قطعه ساز پرداخت نمی گردید اما امروز خودروساز با مدیریت در پرداخت مطالبات ، تلاش دارد تا چرخه تولید قطعه ساز نیز حفظ شود.

 

وی گفت : انتظار می رود با ادامه شرایط کنونی به شرایط خوب قطعه سازان و خودروسازان در دهه 80 باز گردیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.