| کد خبر: 131182 |

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران از برنامه‌های آینده صنعت ریلی گفت؛

◄ امروز چهره اکثر تولیدکنندگان داخلی خندان است

تین نیوز

وزیر راهوشهرسازی در خصوص وضعیت تولید داخلی در صنعت حملونقل ریلی گفت: اگر در مراسم افتتاحیه حضور داشته اید می دیدید که چهره اکثر تولیدکنندگان داخلی چهره شاد و خندانی بود. اکثر این شرکت‌ها قرارداد دارند. به هرحال وقتی شرکتی 500 کارگر را استخدام میکند، کار اصلیترین دغدغه او خواهد بود. خوشبختانه ما امروز این سرافرازی و سربلندی را مشاهده می کنیم و خود شرکت‌های داخلی اعلام میکنند که ما به اندازه کافی کار داریم و چهره‌های آنها نیز چهره‌های خندان و شادابی است.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی در جمع خبرنگاران و در ابتدای سخنان خود در پاسخ به این سوال که رویکرد این دوره از نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی چیست اظهار داشت: این پنجمین نمایشگاه ریلی ای است که برگزار ‌می‌شود و یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ریلی خاورمیانه است و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آن صورت گرفته است. در این نمایشگاه 130 شرکت خارجی و 174 شرکت داخلی حضور دارند. این موضوع نشان می‌دهد که صنعت ریل در ایران کاملا بازار خود را پیدا کرده و برای شرکت‌های داخلی و خارجی به اندازه کافی فرصت برای کار و تولید وجود دارد. همزمان با این نمایشگاه بخش دانشگاهی نیز آغاز به کار کرد و در کنار برگزاری نمایشگاه بحث‌ها و کنفرانس‌های علمی را خواهیم داشت که توسط دانشکده ‌راه‌آهن دانشگاه علم وصنعت برگزار می‌شود.

 

وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: خوشبختانه قراردادهای بسیار بزرگی در این دوره از نمایشگاه بسته شده است. به عنوان مثال قرارداد چیزی حدود 6 هزار واگن باری بسته شد که توسط شرکت‌های بزرگ ایرانی و یک شریک روسی این کار انجام ‌می‌شود. در قرارداد مراسم افتتاحیه آخرین بخش تحویل 350 واگن باری را از کوثر اصفهان داشتیم. همچنین یک قرارداد جدید 100 واگنی برای فولاد درخشان داشتیم. خوشبختانه صنعت وابسته به ریل کاملا فعال بوده و اشتغال بسیار خوبی در آن در جریان است.

 

آخوندی با اشاره به اینکه خوشبختانه با اتفاقات اخیر در صنعت ریلی ما بر روی سکوی پرتاب بسیار مناسبی قرار گرفته ایم، اظهار داشت: رکوردهایی که امسال  زده شد رکوردهای ماندگاری در تاریخ صنعت ریلی ایران خواهد بود. امسال 838 کیلومتر توسعه خط جدید و 950 کیلومتر خط دوم و سوم اجرا شده که این آمارها سابقه تاریخی در صنعت ریلی ایران ندارد. این موارد چشم انداز بسیار خوبی را در صنعت ریلی پیش روی مردم ایران قرار خواهد داد. ما امیدواریم که صنعت ریل نه فقط به عنوان یک صنعت بلکه به عنوان پایه نظام شهرسازی جدید و پایه نظام حمل و نقل جدید و سیستم حمل و نقل ترکیبی ریل و بندر، ریل و جاده و ریل و هوا را داشته باشیم و بتوانیم بخش عمده ای از بار و مسافر را از سمت جاده‌ها به سمت ریل سوق دهیم تا هم در مصرف سوخت صرفه جویی کرده و هم ایمنی و آسایش مسافران را افزایش دهیم. امیدوارم مردم ایران ثمره اتفاقات بسیار خوبی که در این دوره برای پرش و جهش در صنعت ریل برنامه ریزی شد را بتوانند در سال‌های آینده بچشند.

 

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه مهم ترین مشکل تولیدکنندگان داخلی شامل چه مواردی ‌می‌شود اظهار داشت: دفعات قبلی ای که من حضور داشتم اصلی ترین دغدغه آنها شامل بازار می شد. اگر در مراسم افتتاحیه حضور داشتید می دیدید که چهره اکثر تولیدکنندگان داخلی چهره شاد و خندانی بود. اکثر این شرکت‌ها قرارداد دارند. به هرحال وقتی شرکتی 500 کارگر را استخدام می کند، کار اصلی ترین دغدغه او خواهد بود. خوشبختانه ما امروز این سرافرازی و سربلندی را مشاهده می کنیم و خود شرکت‌های داخلی اعلام می کنند که ما به اندازه کافی کار داریم و چهره‌های آنها نیز چهره‌های خندان و شادابی است.

 

وی در پایان و در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه دولت چه برنامه‌هایی برای آینده صنعت ریلی در صورت پیروزی در انتخابات خواهد داشت گفت: ما تازه اول راهیم. ما باید به سمت توسعه صنعت، انتقال دانش فنی، سیستم‌های لیزینگ ریلی، صندوق توسعه حمل و نقل ایران، شهرسازی ریل پایه، اتصال شبکه ریلی ایران به شبکه ریلی آسیایی و شرکت حمل و نقل حومه ای حرکت کنیم. ما تازه اول راه هستیم. آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که مدل حمل و نقل را در ایران تغییر دهیم. هدف ما صرفا انجام 4 پروژه حمل و نقلی نیست. ما قصد داریم ریل به بستر اصلی صنعت حمل و نقل ایران تبدیل شود. این اقدام تحولی بنیادین است. ما خیلی کار داریم و من بسیار خوشحالم که روی ریل افتاده ایم و مسیر درستی را انتخاب کرده ایم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.