| کد خبر: 131167 |

◄ پروژه‌هایی که غده سرطانی شهر تهران شدند

تین نیوز

اظهارات قابل تامل وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۶  که اجرای اتوبان صدر و تهاتر آن با اراضی عباس آباد بین شهرداری و بانک انصار را صرفا بلندپروازی‌های شهردار تهران دانست، داغی بود بر دل کارشناسانی که در این سال‌ها به طور مداوم از غیر اصولی بودن برخی پروژه‌های شهری سخن می‌گفتند.

 

به گزارش تین‌نیوز، تعدادی از کارشناسان حمل‌ونقل در یک گروه تلگرامی در واکنش به این اظهارات آخوندی از چندین فاجعه شهرسازی و ترافیکی بزرگ دیگر که توسط شهرداری تهران در حال اجراست، همچون تغییر پل گیشا به زیرگذر، تونل امیرکبیر و چندین تونل دیگر و.... نام بردند که مراجع ذیربط در مقابل اجرای این پروژه‌ها فقط سکوت کرده‌اند.

 

همچنین به اعتقاد این کارشناسان در حال حاضر یک غده سرطانی نیز به نام تونل اسفندیار در حال شکل‌گیری است و  غده سرطانی بعدی نیز تونل حقانی است چرا که  وقتی در نیمه شمالی تهران، در مسیر شرقی- غربی هیچ سرویس حمل و‌نقل عمومی سریع وجود ندارد، با وجود تونل اسفندیار و نیایش، دو معبر خودرویی وجود دارد که دارای ترافیک سنگین هستند و اگر تونل حقانی هم  به آنها اضافه شود همراه با دوبزرگراه همت و حکیم، رسالت و نیز چمران مدرس، ۶ معبر خودرویی در مقابل صفر خط حمل‌و‌نقل عمومی سریع شکل خواهد گرفت.

 

بر اساس نظر این کارشناسان پالادیوم، کوروش و ارگ نیز دیگر معضلات تهران هستند که تنها چاره‌شان جراحی و تخریب است و با هیچ داروی ترافیکی، آثار و تبعات این تومورها برطرف نمی‌شود.

 

این کارشناسان با انتقاد از این‌که شهرداری صحبت از این می‌کند که با اتمام خط ۶ و ۷ مترو پرونده متروی تهران بسته می‌شود! تاکید کردند: نگاهی به نقشه ترافیک تهران گویای حقایقی است که فهمیدنشان نیازی به هیچ شبیه‌سازی و تحلیل و مطالعه و ... ندارد.

 

قابل ذکر است بر اساس اعلام وزیر راه و شهرسازی در دومین جلسه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۶ ؛ پروژه اتوبان صدر، بیش از یک میلیارد دلار هزینه دربرداشت که هم خود پروژه اتلاف منابع بیت‌المال بود و هم به خاطر تامین‌اش، زمین با ارزش عباس‌آباد؛ زمینی که قلب شهر تهران بود با بانک تهاتر شد.

 

عباس آخوندی در این جلسه که 15 اردیبهشت برگزار شد، همچنین بیان داشت: تهران را شهردار آن به هرچه سوداگر است فروخته و تمام این شهر پر از برج شده و علاوه بر آنکه هویت و معماری آن نابود شده، بخش عمده‌ای از شهر نیز از بین رفته و جزو بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شده است.

 

 رئیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، خطاب به رئیس شورای شهر تهران، تصریح کرد: شورای شهر و شما به عنوان رئیس شورا‌ شهر، می‌توانستید جریان این کار را متوقف کنید اما دست روی دست گذاشتید و امروز شهرهای ما به این وضعیت دچار شده‌اند. هم اکنون ببینید چه بر سر شهر آمده است؛ در شهر نه  می‌شود راه رفت، نه می‌شود زندگی کرد و نه می‌شود نفس کشید.

 

آخوندی تاکید کرد: پروژه‌های شهری باید فقط و فقط در خدمات منافع عمومی و برای نجات شهر تهران باشد و ما در این ۴ ساله دولت یازدهم برای احیای حقوق شهروندی شهروندان جنگیدیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.