| کد خبر: 131159 |

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد+ عکس

تین نیوز

قبل از توضیح در مورد پل معروف اورسوند یا مالمو باید گفت که تا به امروز پل های زیادی توسط معماران برجسته دنیا طراحی و ساخته شده اند که نه تنها می توان آن ها را جزء شاهکارهای معماری تاریخ بشر دانست بلکه باید اعتراف کرد که هر یک از آنها با ساختاری پیچیده و ارزشمند و ظاهری ساده در میان عوامل طبیعی و خشم زمین همواره پایدار خواهند ایستاده.

به گزارش تین نیوز، در این میان طبیعت و سواحل دیدنی و منحصر به فردی مابین سوئد و دانمارک از یک طرف، و از طرفی دیگر پل و تونلی که توسط -روتن- معمار معروف دانمارکی ، برای اتصال دو شهر کپنهاک دانمارک و مالمو سوئد طراحی و اجرا شده است،نگاه جهانیان را به معماری های مدرن امروزی تیز بین تر و باورپذیرتر کرده است.

به عبارتی دیگر پل اورسوند یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی است که با عبور از تنگه اورسوند دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق زمینی به یک‌دیگر متصل می‌کند. ارتباط این مسیر درحقیقت توسط یک پل و یک تونل برقرار شده است، که مجموعاً به این نام خوانده می‌شوند.

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

لازم به یاد آوری است که فاصله تقریباً 8 کیلومتری شهر مالمو در سوئد و جزیره مصنوعی پبرهولم توسط پل و فاصله 4 کیلومتری این جزیره تا کپنهاگ از طریق تونل پیموده می‌شود. در این مسیر دو ریل راه‌آهن برای رفت‌وآمد قطارها و چهار خط ماشین‌رو تعبیه شده است.

پل اورسوند طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است و شبکه‌های جاده‌ای و ریلی شبه جزیره اسکاندیناوی از طریق این پل به اروپای مرکزی و غربی وصل شده است. این پل بخشی از جاده ئی20 اروپا را تشکیل می‌دهد که از ایرلند شروع شده و در سن پترزبورگ خاتمه می‌یابد.

پل اورسوند از مرز بین دانمارک و سوئد عبور می‌کند اما با توجه به پیمان شنگن کنترل پاسپورت روی این پل انجام نمی‌شود. بازرسی اتفاقی گمرک در هنگام ورود به سوئد صورت می‌گیرد اما در هنگام ورود به دانمارک بازرسی گمرک انجام نمی‌شود.

معرفی پروژه

پل اورسوند به طول 16٫4 کیلومتر متشکل از یک پل، یک جزیره مصنوعی و تونل است که کپنهاگ پایتخت دانمارک در یک سوی تنگه اورسوند را به شهر مالمو سوئد در آن سوی تنگه متصل می کند. این مسیر در سال 2000 افتتاح شد و دارای دو لاین بزرگراه اروپا در قسمت فوقانی و ریل دو طرفه قطارهای پرسرعت در قسمت تحتانی است.

این پل 7٫7 کیلومتری محل اتصال ساحل 4 کیلومتری سوئد با جزیره مصنوعی پبرهولم در وسط تنگه اورسوند است که امروزه بخشی از طبیعت بکر به حساب می آید. تونلی 3٫5 کیلومتری در زیر آب، پبرهولم را به دلیل نزدیکی به فرودگاه بین المللی کاستراپ به دانمارک متصل می کند. در سال 2007، بیست و پنج میلیون سفر از طریق این پل صورت گرفت که 17 درصد بیشتر از سال گذشته بود.

بین سال های 1995 و 2000 کنسرسیوم اسکانسکا، پیمانکاران سوندلینک که مالک و متصدی این پل هستند 1٫3 میلیارد دلار برای پروژه پل اورسوند بودجه تعیین کردند،. این پل براساس یک طراحی و قرارداد ساخته و 6 ماه زودتر از زمان پیش بینی شده به پایان رسید. این پروژه برای خسارت گسترده لایروبی برای حفظ جریان آب در تنگه، و مواد لایروبی شده برای ایجاد جزیره مصنوعی پبرهولم، جزایر پل و یک شبه جزیره مصنوعی 430 متری در ساحل دانمارکی تونل مورد استفاده قرار گرفت.

پل اورسوند، سوئد و دانمارک را با تاثیر اندک و قابل چشم پوشی به محیط زیست حساس دریایی متصل می کند و با ایجاد زیستگاه های جدید و کاهش آلودگی هوا در مقایسه با حمل و نقل دریایی قدیمی در تنگه به محیط زیست کمک می کند. جاده یکپارچگی اقتصادی و اجتماعی در سراسر منطقه تنگه اورسوند را افزایش داده و به توسعه اقتصادی منطقه ای از طریق تسهیل حمل و نقل بین سوئد و دانمارک کمک کرده است.

دولت های منطقه ای و ملی و سازمان های زیست محیطی، به طور کامل در طراحی و ساخت و ساز پروژه سهیم بودند و سهامداران از فعالیت های ساخت و ساز مطلع شدند. صنعت ساخت و ساز منطقه ای، استانداردهای بالای ایمنی پیشگام و برنامه اشتغال محلی برای پاسخگویی به نیازهای این پروژه برای نیروی کار ماهر در جهت ساخت پل مورد استفاده قرار گرفت . استانداردهای بالای حفاظت از محیط زیست به پروژه افزوده شد و کنوانسیون‌ تجارت‌ بین‌المللی‌گونه‌های‌ جانوران‌ و گیاهان‌ وحشی‌ در معرض‌ خطر انقراض‌ و نابودی‌ برای جلوگیری از تغییرات محیط زیست حساس دریایی از نزدیک به پروژه نظارت می کند.

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

 

پل معروف «اورسوند» مرز بین دانمارک و سوئد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.