| کد خبر: 131105 |

ادامه حمایت‌ها از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری

تین نیوز

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، سه روز دیگر برگزار می‌شود و در این ضرب‌الاجل مانده تا برگزاری انتخابات، روز به روز بر  میزان اعلام حمایت‌ها از نامزدهای این دور از انتخابات افزوده می‌شود. در این میان علی اکبر ناطق نوری بار دیگر حمایت خود را از حسن روحانی اعلام کرد. او این بار با تاکید بر اینکه حسن روحانی را اصلح دانسته و می‌دانم، اعلام کرد: همان‌طور که مرحوم آیت‌الله هاشمی از ایشان حمایت می‌کرد من نیز از حسن روحانی حمایت می‌کنم؛ زیرا کارنامه موفق روحانی دلالت بر اصلح بودن ایشان است.

 

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، ناطق نوری این اظهارات را دیروز در دیدار با کمیته روحانیون حامی روحانی و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم مطرح کرد و در ادامه سخنانش به مناظرات زنده تلویزیونی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بداخلاقی‌ها و بی‌انضباطی‌هایی را در مناظرات شاهد بودیم که ریشه در بدعت‌ها و میراث‌های زشت به‌جای مانده از دوره‌های قبل داشتند و حکایت از آسیب‌هایی جدی در حوزه فرهنگ جامعه دارند. به گزارش جماران، ناطق نوری با تاکید بر اینکه همگان به خصوص جوانان عزیز و پرشور مراقب باشند تا مبادا پیش از انتخابات، در حین انتخابات یا پس از اتمام آن و هنگام اعلان نتایج، دچار احساسات شده و در دام عده‌ای قلیل قرار گرفته و به سمت تشنج و التهابات غیرضروری منحرف شوند، گفت: بنابراین باید هوشیار بوده و با حفظ آرامش و خویشتن‌داری بهانه‌ای به دست دشمنان ندهند و از تکرار تجربه تلخ چند سال پیش پرهیز شود.

 

ادامه دولت یازدهم به مصلحت کشور است

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیروز حمایت خود از ابقای دولت فعلی در دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی با توجه به توافق برجام، شرایط منطقه خاورمیانه و هیات حاکمه‌ای که در آمریکا با افکار و اندیشه‌های متفاوت پیدا شده، ادامه دولت یازدهم به مصلحت کشور است. براساس گزارش «ایرنا» علی مطهری شامگاه یکشنبه در جمع حامیان حسن روحانی در شهرستان ملایر تاکید کرد: ممکن است اگر دولت دیگری روی کار بیاید، برجام را ابتر گذاشته یا ناخواسته کشور را به سمت جنگ پیش ببرد. او با بیان اینکه دولت یازدهم یک نابسامانی بزرگ اقتصادی را تحویل گرفت و کشور را در ریل درستی قرار داد، افزود: تجربه‌ای که حسن روحانی در چهار سال گذشته کسب کرد، سرمایه بزرگی برای چهار سال آینده است. او افزود: اگر دولت دیگری به روی کار بیاید، به‌طور قطع بی‌توجهی به ملت و به فصل سوم قانون اساسی، مساله بازداشت‌ها، ممانعت‌ها از آزادی بیان، ظلم به برخی خبرنگاران، ایجاد محدودیت‌ها و خطوط قرمز مسوولان از سوی برخی افراد، به مراتب بیشتر خواهد شد. مطهری دور دوم فعالیت دولت فعلی را بهتر دانست و تاکید کرد: مخالفان و منتقدان دولت در دور اول تمام تلاششان این است که دولت به دور دوم نرسد؛ اما دولت در دور دوم خود، قطعا موفق‌تر خواهد بود.

 

عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات هم با تاکید بر اینکه روحانی در دوره چهارساله ریاست‌جمهوری، فراتر از حد انتظار ظاهر شد، از نامزدی حسن روحانی حمایت کرد. به باور عبدالله نوری، دولت نه‌تنها در حوزه سیاست خارجی، بلکه در حوزه‌های اقتصادی و کنترل تورم و نیز موضوعات فرهنگی آن‌قدر عملکرد خوبی از خود ارائه داده که باید دوباره تکرار شود. از سوی دیگر، در واپسین روزهای تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، در کنار چهره‌های سیاسی، حمایت دانشگاهیان نیز از نامزدها شدت بیشتری یافته است. در همین راستا روز گذشته جمعی از استادان، محققان ودانشجویان ایرانی دانشگاه‌های ‌هاروارد و ام‌آی‌تی با در نظر گرفتن شرایط حساس منطقه و پس از بررسی کارنامه چهار ساله دولت یازدهم در تمامی حوزه‌ها اعلام کردند که رای بر ادامه اعتدال‌گرایی می‌دهند و از حسن روحانی حمایت می‌کنند.

 

به گزارش «ایرنا» در بخشی از این بیانیه آمده است: جمعی از استادان، محققان و دانشجویان ایرانی دانشگاه‌‌های ‌هاروارد و ام‌آی‌تی، با در نظر گرفتن شرایط حساس منطقه و پس از بررسی کارنامه چهار ساله دولت آقای روحانی در تمامی حوزه‌ها، بررسی شعارها و برنامه‌های انتخاباتی سایر کاندیداها که بعضا غیرعملی و عوام‌فریبانه بوده و نگاه به سوابق کاندیداها و عملکرد آنها، تصمیم به حضور در انتخابات و رای بر ادامه‌ اعتدال‌گرایی و حمایت از دولت آقای روحانی گرفته‌ایم. در اعلام حمایتی دیگر، پایگاه خبری انتخاب روز گذشته از حمایت جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف از روحانی، خبرداد. از سوی دیگر 50 اقتصاددان دیگر در بیانیه‌ای حمایت خود از حسن روحانی را در جریان دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند. همزمان به گزارش «ایسنا» فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای حمایت خود را از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اعلام کردند. همچنین به گزارش «ایسنا» مولوی مجید مرادزهی، نماینده مولوی عبدالحمید طی سخنانی در گردهمایی بزرگ اهل سنت گفت که اهل سنت در انتخابات پیش‌رو همانند انتخابات چهار سال گذشته با توصیه مولوی عبدالحمید به حسن روحانی رای خواهد داد.

 

اعلام حمایت‌ها از ابراهیم رئیسی

از سوی دیگر به گزارش «ایلنا» جبهه پیروان خط امام و رهبری در بیانیه‌ای ضمن ارج نهادن به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر قالیباف، حمایت خود را از کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس بیش از از هزار نفر از استادان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به ملت بزرگ ایران از «سید ابراهیم رئیسی» حمایت کرده‌اند. در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای با احترام و تقدیر از تلاش‌های محمد باقر قالیباف، حمایت خود را از حجت‌الاسلام رئیسی اعلام کرد.

 

حمایت علم‌الهدی از رئیسی

همچنین علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از سید‌ابراهیم رئیسی حمایت کرد. به گزارش انتخاب، وی ضمن رد عدم حمایت خود از رئیسی گفت: برخی این شبهه را انداخته‌اند که من موافق کاندیداتوری ایشان نبوده‌ام و برای همین هیچ نمی‌گویم. می‌گویند اگر این آقا که جزو اهل بیت من است و من حمایتش نکرده‌ام، حتما مشکلی وجود دارد. این شبهه‌ای است که در بین مقدسین به‌وجود آمده است. علم‌الهدی با اشاره به سوابق رئیسی گفت: ایشان سی سال است که داماد من است و مسوولیت‌های خطیر قضایی داشته که حفظ دین در آن سخت است. سی سال است که ایشان را می‌شناسم، ایشان فردی متشرع و متشخص است و من خیلی راحت پشت سرش نماز می‌خوانم. وی افزود: امام هر جا بحرانی وجود داشت، ایشان را برای مدیریت بحران می‌فرستاد. علم‌الهدی در پایان گفت: الان هم که این حرف را زده‌ام، به‌خاطر این شبهه‌ای بود که به‌وجود آمده است. من احساس تکلیف کرده‌ام که در محضر علما این شهادت را بدهم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.