| کد خبر: 130635 |

تلاش برای هوشمندسازی و الکترونیکی کردن سیستم مدیریت شهری

تین نیوز
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورا و شهرداری همدان به دنبال هوشمندسازی و الکترونیکی کردن سیستم مدیریت شهری است.
 

 

به گزارش فارس، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا که با حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطرح شدن هوشمندسازی سیستم خدمات رسانی، شهرداری متولی اصلی مدیریت شهری است.

 

وی افزود: در صورت ایجاد عزم همگانی و تبدیل شهرداری به سازمانی که برنامه‌ریزی و هدایت فرآیندهای عملیاتی و خدمات آن مبتنی بر اطلاعات و دانش انجام می‌شود؛ می‌توان در گام‌های بعدی با مشارکت ذی‌نفعان و نهادینه شدن مدیریت شهری مبتنی بر اطلاعات نسبت به توسعه بهره‌گیری از اطلاعات و فناوری تا نیل به یک جامعه اطلاعاتی بیشتر امیدوار بود.

 

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از نتایج و دستاوردهای قابل پیش‌بینی اجرای راهبرد مدیریت شهری در شهر الکترونیکی است، گفت: می‌توان به توزیع عادلانه فعالیت‌ها و خدمات، متناسب با سطح درخواست‌ها، رضایت‌مندی شهروندان و اجرای سریع فعالیت‌ها و خدمات شهری و به تبع آن کاهش زمان و هزینه اشاره کرد.

 

وی افزود: نقش شهرداری به‌ عنوان سازمانی که مدیریت شهری را بر مبنای اطلاعات و دانش انجام می‌دهد در حوزه‌های سیاست‌گذاری، پشتیبانی، هدایت و نظارت پررنگ‌تر جلوه خواهد کرد.

 

تبریزی همچنین بر ارتقای کیفیت و کارایی سیستم‌های الکترونیکی در شهرداری تأکید کرد.

 

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز در زمینه الکترونیکی کردن سیستم ناوگان اتوبوسرانی یادآور شد: زیرساخت‌های لازم انجام شده که تجهیز اتوبوس‌ها به سیستم ای. وی.ال (پرداخت الکترونیکی) از آن جمله بوده است.

 

عباس صوفی هدف از اقدام الکترونیکی را برشمرد و تصریح کرد: هدف این است تا مردم بتوانند به راحتی از طریق یک کارت مشترک، حساب‌های بانکی خود را متمرکز کنند.

 

وی با بیان اینکه در سیستم شهرداری معتقد هستیم ناوگان تاکسیرانی را نیز به سیستم الکترونیکی ای.وی.ال مجهز کنیم، افزود: این اقدام به منظور خدمات‌رسانی آنلاین و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که در صورت تحقق بسیاری از مشکلات حمل‌ و نقل و ترافیک از جمله معضل پول خرد هم حمل می‌شود.

 

صوفی با اعلام آمادگی شهرداری همدان برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه حمل‌ و نقل و ترافیک، خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار در زمینه تجهیز ناوگان تاکسیرانی به سیستم ای.وی.ال فراخوان داده‌ایم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.