| کد خبر: 130447 |

دولت یازدهم و رونق حمل و نقل هوایی لرستان

تین نیوز

توسعه فرودگاه خرم آباد با اجرای طرحی برای نشستن هواپیماهای پهن پیکر، تخصیص هواپیمای اختصاصی لرستان برای رفع خلا پروازهای عصرگاهی و رونق پروازهای خارجی مهمترین ره آورد دولت یازدهم در عرصه توسعه حمل و نقل هوایی استان لرستان است.

 

به گزارش ایرنا، هنوز مردم لرستان تعداد کم پروازهای فرودگاه خرم آباد را به خاطر دارند که بیشتر این پروازهای محدود هم در ساعات نامناسبی اختصاص داشت و همین موضوع، شرایط را برای افرادی که به تناسب شغل و یا نیاز باید در زمان مقرری سفر هوایی داشته باشند را سخت می کرد.

 

افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم آباد از جمله مواردی بود که در همان ابتدای دولت یازدهم مورد توجه مسئولان لرستان به ویژه استاندار قرار گرفت به طوریکه تعداد پروازها از هشت پرواز در سال 92 اکنون به 30 پرواز در هفته افزایش یافته است.

 

اکنون رونق در آسمان لرستان به مرحله ای رسیده است که پروازهای هفتگی خارج از کشور دارد، در روزها و ساعات مناسبی مسافران می توانند پروازهای داخلی داشته باشند و در مجموعه اقدامات انجام شده در فرودگاه بستر برای پذیرش چندین هواپیما به طور همزمان فراهم شده و از نظر ایمنی پرواز نیز فرودگاه خرم آباد به یکی از ایمن ترین فرودگاه های کشور تبدیل شده است.

 

بهروز غلامی معاون فرودگاه خرم آباد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با هزینه ای افزون بر 540 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اختصاص یافت تا بستر و زمینه نشست و برخواست هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه خرم آباد فراهم شود.

 

وی افزود: طرح توسعه فرودگاه از همان روزهای سال آغاز دولت تدبیر و امید در لرستان در اسفند ماه سال 92 در دستور کار قرار گرفت تا خواسته مردم مبنی بر توسعه فرودگاه مورد توجه قرار گیرد و با پیگیری های استاندار لرستان این کار انجام شد.

 

غلامی که دانش آموخته مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز است در خصوص طرح توسعه فرودگاه خرم آباد گفت: در این طرح علاوه برافزایش طول باند به اندازه 420 متر میزان مقاومت باند نیز افزایش یافت.

 

وی افزود: با زیرسازی باند و افزودن چند لایه آسفالت هر لایه به ضخامت پنج سانت انجام شد تا به تناسب هواپیماهای پهن پیکر، مقاومت و زیرسازی مناسبی صورت گیرد.

 

وی اظهار کرد: مرحله نخست طرح توسعه فرودگاه از ابتدای دولت یازدهم با رعایت اصول و نکات ایمنی بدون تعطیلی فرودگاه انجام شد.

 

غلامی افزود: در مرحله دوم طرح توسعه فرودگاه خرم آباد که از تابستان 95 شروع شد به منظور انجام روکش باند پروازی، پروازهای فرودگاه به مدت سه ماه تعطیل شد و دوباره بعد از انجام این مرحله، در تاریخ چهارم آذرماه 95 نخستین پرواز فرودگاه خرم آباد به زمین نشست.

 

وی گفت: همچنین با انجام طرح توسعه فرودگاه خرم آباد، 12 هزار مترمربع به پارکینگ فرودگاه اضافه و با توجه به امکان تخریب آسفالت، سیمان و بتن ریخته شد.

 

معاون فرودگاه خرم آباد این فرودگاه را یکی از ایمن ترین فرودگاه های کشور برشمرد و افزود: ایمن سازی اطراف باند یکی از اقداماتی بود که در طرح توسعه فرودگاه مورد توجه قرار گرفت تا چنانچه مشکلی مبنی بر خروج هواپیما از باند رخ داد، محیط نامناسب اطراف باند منجر به بروز حادثه ای نشود.

 

وی گفت: فرودگاه خرم آباد اکنون با داشتن گواهی نامه های فرودگاهی تمامی استاندارهای لازم برای یک فرودگاه ایمن را برخوردار است.

 

وی افزود: تا قبل از سال 92 بنا بر گزارش یک گروه از بازرسان شرکت هواپیمایی کشوری، فرودگاه خرم آباد به عنوان فرودگاهی غیراستاندارد معرفی شده بود.

 

این دانش آموخته مهندسی هوانوردی و مراقبت پرواز یادآور شد: فرودگاه های بین المللی و دارای مرز هوایی ملزم به داشتن گواهی نامه های فرودگاهی هستند در غیر اینصورت فرودگاه غیراستاندارد معرفی می شوند که با محدودیت و یا متوقف کردن پروازها مواجه خواهند شد.

 

وی افزود: حدود 16 مورد از موارد غیراستاندارد این فرودگاه توسط گروه کارشناسان بررسی شدند و با اجرای طرح توسعه فرودگاه رفع این اشکالات مورد تاکید قرار گرفت.

 

معاون فرودگاه خرم آباد در خصوص افزایش تعداد پروازهای هفتگی در چند سال اخیر گفت: تعداد پروازهای فرودگاه خرم آباد که زمانی حدود 10 پرواز در هفته بود اکنون و با پیگیری های صورت گرفته از جانب استاندار به 30 پرواز در هفته افزایش یافته است.

 

وی افزود: در همین راستا با رایزنی ها و پیگیری های انجام شده با شرکت آسمان و ایران ایر(شرکت دولتی هما) قول مساعد داده شده و قراردادهای آن بسته شده است که به محض ورود هواپیماهای جدید، چند پرواز به فرودگاه خرم آباد اختصاص داده می شود.

 

معاون فرودگاه خرم آباد گفت: هم اکنون با مجموعه اقدامات انجام شده در راستای توسعه و رونق فرودگاه خرم آباد زمینه برای پذیرش هواپیماهای بیشتر مهیا است و در حال حاضر نیز امکان مسافرگیری و پیاده کردن مسافر چهار هواپیما به طور همزمان در فرودگاه خرم آباد مهیا است.

 

وی درخصوص هواپیمای مخصوص با درج نام لرستان بر روی این هواپیما افزود: با پیگیری استاندار پرواز هواپیمایی مخصوص لرستان محقق شده است و این هواپیما به صورت هفته ای چندبار به لرستان پرواز دارد.

 

وی اظهار کرد: به منظور رفع خلا پروازهای عصرگاهی فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی تابان برای پروازهای لرستان خریداری و نام لرستان نیز بر روی این هواپیما درج شده است.

 

معاون فرودگاه خرم آباد درخصوص پروازهای خارجی این فرودگاه و برقراری پرواز نجف و بغداد از سال گذشته گفت: اکنون به صورت هر ماه یکبار پرواز رفت و برگشت بغداد - خرم آباد به صورت پرواز رفت بغداد و یک هفته بعد پرواز برگشت خرم آباد انجام می شود.

 

توسعه فرودگاه خرم آباد در سال 95 با اجرای 9 طرح بهسازی به مدت سه ماه انجام شد که مهمترین هدف این طرح ایجاد استاندارهای ایمنی و قابلیت پذیرش پروازهای بزرگ بود تا آرامش خاطر و رضایت مسافران حاصل شود.

 

توسعه مستلزم زیرساخت هایی است که راه و حمل و نقل یکی از مهمترین زیرساخت ها به شمار می روند و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در استان لرستان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان گردشگری در آن می تواند به شکوفایی سایر صنایع در لرستان منجر شود.

 

لرستان به عنوان پایتخت ژئوتوریسم کشور با داشتن ژئوپارک‌ هایی مانند دریاچه گهر، تالاب‌ های پلدختر، دره شیرز کوهدشت و پایتخت پل های تاریخی قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد و برای رسیدن به این هدف توسعه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی این استان درایتی است که در دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.