| کد خبر: 13013 |

فعالیت ۲۲ دوربین کنترل ترافیک در زنجان

تین نیوز | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک فعال زنجان را 22 دستگاه عنوان کرد و گفت: نصب این دوربین‌ها و رعایت قوانین توسط مردم موجب روان شدن ترافیک شهری شده است.
 
مقصود شمس‌آذر با اشاره به روان شدن ترافیک شهر زنجان در سال جاری اظهار داشت: روان شدن ترافیک دلایل مختلفی دارد.
 
وی به افزایش خودروها در سطح شهرهای استان اشاره و اضافه کرد: کنترل‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده موجب روان شدن ترافیک نسبت به سال‌های گذشته شده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بر تاثیرگذاری استفاده از تجهیزات مکانیکی در کنترل ترافیکی شهر زنجان تاکید کرد و گفت: استفاده از دوربین و از همه مهم‌تر بهبود عملکرد مردم در رانندگی از دلایل روان شدن ترافیک شهری محسوب می‌شود.
 
این مسئول تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک فعال شهر زنجان را 22 دستگاه عنوان و تصریح کرد: نصب این دوربین‌ها به ویژه در تقاطع‌هایی که توسط نفر کنترل می‌شد، در روان شدن ترافیک بسیار تاثیرگذار بوده است.
 
شمس‌آذر از برنامه شهرداری زنجان برای نصب دوربین‌های بیشتر در سطح شهر زنجان خبر داد و متذکر شد: شهرداری‌های دیگر شهرها هم باید نسبت به نصب این دوربین‌ها اقدام کنند تا مشکلات کاهش یابد.
 
وی در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد دوربین‌های لازم برای کنترل ترافیکی شهر زنجان گفت: نیروی انتظامی اقدام به احصای 103 نقطه در سطح شهر کرده و به مسئولان شهری معرفی کرده است.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه اقدام اصلی در کنترل ترافیکی شهر به صورت مکانیزه با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ توسط نیروی انتظامی انجام شده است، ادامه داد: کمک مسئولان در نصب دوربین، کنترل ترافیک شهری را تسهیل می‌کند.
 
این مسئول هزینه تهیه و نصب دوربین کنترل ترافیکی را در تقاطع‌ها و معابر شهری حدود 25 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این هزینه شامل خود دوربین، دکل نصب و سایر اقلام مورد نیاز می‌شود.
 
شمس‌آذر با بیان اینکه اعمال قانون از چند سال گذشته به صورت مستمر کاهش یافته است، افزود: اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی جدید و افزایش جرائم تخلفات حادثه ساز و رعایت قوانین توسط خود مردم از دلایل کاهش اعمال قوانین محسوب می‌شود.
 
وی بر سخت‌گیری پلیس در اعمال قوانین در مورد برخی از تخلفات مانند صحبت کردن با تلفن همراه، نبستن کمربند و دیگر تخلفات حادثه‌ساز تاکید و اضافه کرد: این سخت‌گیری به دلیل تاثیرگذاری این تخلفات در بروز حوادث و تبعات بعدی آن انجام می‌شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تاکید کرد: به ماموران توصیه شده هوای مردم را در برخی از تخلفات کوچک به ویژه در ماه رمضان داشته باشند.
 
این مسئول با بیان اینکه زنجان به لحاظ نیروی انسانی در حوزه راهنمایی و رانندگی کمبود دارد، تاکید کرد: نیرو‌های موجود برای کنترل ترافیک مسیرها بیشتر از توان خود فعالیت می‌کنند.
 
شمس‌آذر در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد تلفات حوداث رانندگی درون شهری گفت: از آغاز سال جاری تا کنون هشت نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.
 
وی تاکید کرد: تلفات حوادث رانندگی درون شهری سال جاری طی سه ماه گذشته با مدت زمان مشابه سال گذشته مساوی بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.