| کد خبر: 129346 |

رشد 27 واحدی شاخص بورس

تین نیوز

در معاملات آخرین روز این هفته بورس تهران شاخص کل 27 واحد و شاخص کل هم‌وزن 54 واحد رشد کرد. در معاملات امروز قندی‌ها اکثریت خودرویی‌ها و بیشتر نمادهای شیمیایی افت در قیمت پایانی را تجربه کردند.

 

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 27 واحد رشد کرد و به رقم 79 هزار و 969 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با 54 واحد رشد به رقم 17 هزار و 707 واحدی دست یافت.

 

شاخص آزاد شناور نیز با افت 44 واحدی همراه شد و تا تراز 87 هزار و 692 واحدی پایین آمد. همچنین شاخص بازار اول رشد 59 واحدی را تجربه کرد و اما شاخص بازار دوم بیش از 170 واحد پایین آمد.

 

در معاملات امروز خدمات انفورماتیک با 78 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار داشت. پس از این نماد، مخابرات ایران، آسان‌پرداخت پرشین و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشتند.

 

اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و بانک ملت بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص بر جای گذاشتند.

 

امروز در گروه محصولات شیمیایی تعداد زیادی از نمادها شاهد روند کاهشی شدند هر چند که نمادهایی هم در این گروه بودند که با روند رشد در قیمت پایانی مواجه شدند. در گروه مخابرات دو نماد همراه اول و مخابرات ایران با رشد به ترتیب ۰.۶۵ درصد و ۱.۴ درصد روبرو شدند.

 

در گروه خودرو و ساخت قطعات نماد سایپا با افت بیش از یک درصدی در قیمت پایانی مواجه شد. در این نماد بیش از 77 درصد خریدها مربوط به افراد حقیقی و بیش از 28 درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی بود.

 

در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن به جز یک نماد باقی نمادها روند رو به رشد را شاهد بودند و در گروه قند و شکر به جز معدود نمادهایی اکثریت روند کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی را شاهد شدند.

 

از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به داد و ستدهایی در گروه پتروشیمی مبین، سایپا، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پتروشیمی شازند و بانک ملت اشاره کرد به طوری که به عنوان مثال در نماد پتروشیمی مبین 125 میلیون سهم به ارزش بیش از 54 میلیارد تومان تنها در یک معامله کد به کد شد و این اتفاق سبب گشت پتروشیمی مبین بیشترین حجم و ارزش معامله را در داد و ستدهای بورس تهران به خود اختصاص دهد.

 

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم 302 میلیارد و 976 میلیون و 900 هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 65 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 67 هزار و 832 نوبت داد و ستد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.