| کد خبر: 129285 |

سال مالی شرکت های کشتیرانی ژاپن چگونه پایان یافت؟

تین نیوز

سال مالی سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپن در 31 روز ماه مارس سال جاری میلادی در حالی به پایان رسید که تنها شرکت MOL سودده اعلام شد.

 

به گزارش  مانا، سال مالی سه شرکت بزرگ کشتیرانی ژاپن با سودده بودن MOL و ضررده بودن NYK و K Line به کار خود در 31 ماه مارس سال 2017 میلادی پایان داد.


بر اساس این گزارش، بدترین وضعیت را شرکت کشتیرانی NYK با ثبت زیان خالص 365 میلیارد و 700 میلیون ینی ژاپن تجربه کرد. این درحالی است که شرکت کشتیرانیِ مذکور در سال مالی گذشته درآمد خالص 18 میلیارد و 200 میلیون ینی را ثبت کرده بود.

 

این گزارش ضمن اشاره به درآمد شرکت NYK و رسیدن آن از دو تریلیارد و 270 میلیارد ین در سال مالی گذشته به یک تریلیارد و 920 میلیارد ین در سال مالی 2017 افزود: زیان عملیاتی نیز به 18 میلیارد ین رسید. این درحالی است که رقم مذکور در سال مالی 2016 میلادی 48 میلیارد و 900 میلیون ین اعلام شد.

 

با وجود بهبود ملایم در سطح بسیار پایین نرخ حمل و نقل بار از آغاز سال 2016 میلادی، عملکرد تجاری شرکت های کشتیرانی ژاپن در مقایسۀ سال به سال با افت همراه بوده است.

 

در سایۀ ابهام موجود بر فضای تجاریِ صنعت کشتیرانی، شرکت کشتیرانی K Line از افزایش زیان خود طی سال مالی 2016 و رسیدن آن به 139 میلیارد و 400 میلیون ین خبر داد. این رقم در سال گذشتۀ مالی 51 میلیارد و 400 میلیون ین اعلام شد.

 

از سوی دیگر، میزان درآمد شرکت کشتیرانی K Line از یک تریلیارد و 240 میلیارد ین به یک تریلیارد و سه میلیارد ین رسید و با کاهش همراه بود. افزون برآن، زیان عملیاتی شرکت در سال مالی 2017 میلادی 46 میلیارد ین و درآمد عملیاتی آن 9 میلیارد و 400 میلیون ین اعلام شد.

 

شرکت کشتیرانی K Line گفت: در تجارت کانتینری، جابه جایی بار در نیمۀ دوم سال مالی 2017 میلادی با رشد همراه بود به ویژه در خدمات رسانی به منطقۀ شرق غرب اما به اندازه ای نبود که بتواند افت شدید حاکم بر بازار حمل و نقل بار در آغاز سال مالی 2017 را کنترل کند از این رو میزان زیان در شرکت ها با افزایش همراه شد.

 

بازار فله نیز شاهد افزایش جابه جایی در آغاز سال مالی 2017 بود اما در بین سه شرکت مذکور در مسیر بهبود قرار نگرفت.

 

در این میان، شرکت کشتیرانی MOL تنها شرکتی بود که توانست سال مالی 2017 میلادی را علی رغم کاهش درآمد با سود به پایان برساند.

 

بر همین اساس، درآمد خالص شرکت کشتیرانی MOL به پنج میلیارد و دویست ین رسید. میزان سود عملیاتی شرکت نیز به دو میلیارد و 500 میلیون ین رسید. این درحالی است که میزان درآمد با کاهش همراه بود و از رقم یک تریلیارد و 710 میلیارد ین در سال مالی 2016 به یک تریلیارد و 500 میلیارد ین در سال مالیِ 2017 رسید.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.