| کد خبر: 128966 |

◄ متروی مشهد و جابه‌جایی ۴۰ میلیون مسافر در سال

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد در مورد  میانگین جابه‌جایی مسافر در خط یک گفت: خط یک از شش صبح تا 10 شب خدمت‌رسانی می‌کند که در ایام خاص 170 هزار نفر روزانه مسافر و در روزهای عادی نیز به طور میانگین 130 هزار مسافر از طریق این خط جابه‌جا می‌شوند، همچنین به طور کلی در سال 94 حدود 38.5 میلیون مسافر و در سال 95 حدود 41 میلیون مسافر توسط خط یک جا‌به‌جا شده‌اند.

 

قاسم طاهری اظهار داشت: خط دو قطار شهری مشهد در فاز یک از میدان شهدا تا انتهای طبرسی شمالی به فاصله 8 کیلومتر و در 7 ایستگاه است که در حال حاضر 6 ایستگاه آن آماده شده و با سر فاصله زمانی حدود 20 تا 30 دقیقه به صورت آزمایشی در حال فعالیت است.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.
 

این کاربر در پیام خود مطرح کرده است: آمار جابه‌جایی 40 میلیون نفر و روزانه صد هزار نفر بسیار کم است حداقل مسافران روزانه باید به یک میلیون نفر برسد. 

 

وی با تاکید بر این‌که مشهد در حال ساخت خط سوم مترو بوده و بعد از تهران دومین شهر متروساز کشور محسوب می‌شود، افزوده است: با افزایش ناوگان باید بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها صورت گیرد. آمار جابجایی 130 هزار نفر در روز واقعا بسیار ناامید کننده است.

 

وی با بیان این که شاید کمبود ناوگان علت اصلی باشد یا مسایل دیگر و یا طراحی اشتباه.، خاطرنشان کرده است: هر خط مترو حداقل قدرت جابه‌جایی یک میلیون نفر را دارد و هزاران میلیارد تومان خرج برای 100 هزار جابه‌جایی در روز در اصل نوعی ضرر است.

 

این کاربر در ادامه آورده است: باید در قبال سرمایه‌گذاری انجام شده بیشترین بهره‌برداری را ازظرفیت خط داشته باشیم شاید این خط به غایت یک میلیون نرسد ولی مطمئنا چند برابر این آمار روزانه و ظرفیت رشد را دارد.

 

وی تاکید کرده است: از جمله مزیت‌های مترو کاهش مصرف سوخت و تصادفات و تلفات آلودگی هوا است که به تدریج آشکار خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.