| کد خبر: 128690 |

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد:

اجرای ۱۵۶ کیلومتر بزرگراه در خراسان جنوبی تا پایان نیمه نخست امسال

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از اجرای ۱۵۶ کیلومتر بزرگراه در استان تا پایان نیمه نخست امسال خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری در اولین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی که به مناسبت هفتم اردیبهشت‌ماه روز ایمنی و حمل و نقل برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۱۱۷ کیلومتر باند دوم در سطح راه‌های استان اجرا شده است.

 

وی به برنامه سال ۹۶ برای تکمیل باند دوم جاده‌های استان اشاره کرد و افزود: تلاش می‌شود تا پایان شهریورماه امسال ۱۵۶ کیلومتر باند دوم در استان به بهره‌برداری برسد که برای اجرای این پروژه‌ها یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیازاست.

 

وی با بیان اینکه از این میزان تاکنون ۴۷ کیلومتر آسفالت شده است، بیان کرد: باند دوم محور بیرجند- قاین به عنوان دغدغه اصلی مردم استان تاکنون ۱۰ کیلومتر در سه قطعه  آسفالت شده و برنامه این است که تا پایان شهریورماه ۲۳ کیلومتر از باند دوم این محور به بهره‌برداری برسد.

 

اصلاح و بهسازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان

جعفری اضافه کرد: همچنین تلاش می‌شود تا نیمه نخست امسال ۵۰ کیلومتر در محور دیهوک- راهور و ۱۵ کیلومتر در محور بیرجند- زاهدان به بهره‌برداری برسد.

 

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیشترین کاهش تصادفات در جاده‌های استان مربوط به محورهایی بوده که باند دوم آن‌ها اجرا شده است از این رو برنامه راه و شهرسازی بر این است تا هر چه سریع‌تر باند دوم جاده‌های استان به نتیجه برسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از اصلاح و بهسازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت ۲۹ کیلومتر راه‌های روستایی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

 

جعفری اضافه کرد: امسال نیز بنا داریم ۲۱۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آماده شود که تاکنون از این میزان ۶۰ کیلومتر تکمیل شده است.

 

حذف هفت نقطه حادثه‌خیز

وی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش راه‌های استان، عنوان کرد: در این بخش نیز اجرای ۱۹۲ کیلومتر راه آسفالته برای استان تعریف شده بود که از این میزان ۱۷۰ کیلومتر در قالب باند دوم و ۳۹ کیلومتر نیز راه اصلی بوده است.

 

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تاکنون از این میزان ۱۵۱ کیلومتر به سرانجام رسیده است.

 

جعفری با بیان اینکه همچنین در سال گذشته بر اساس مصوبه کارگروه ایمنی کشور ایمن‌سازی ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان در اولویت کاری قرار گرفت، بیان کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام شده هفت نقطه از این نقاط حادثه‌خیز حذف و اصلاح پنج نقطه دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.