| کد خبر: 128375 |

قانون پیش‌فروش ساختمان تا یک ماه دیگر اصلاح می‌شود

تین نیوز

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: پیرو جلسه‌ای که هفته قبل در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، وزارت راه و شهرسازی ظرف یک ماه باید قانون پیش‌فروش را اصلاح کند و به این کمیسیون ارجاع دهد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت  اظهار کرد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به تقاضای کانون انبوه‌سازان در هفته گذشته تشکیل جلسه داد تا موانع اجرای قانون پیش‌فروش را مورد بررسی قرار دهد. ما معتقدیم در زمان تدوین این قانون دقت لازم کارشناسی صورت نگرفته و لذا شرایط برای تسهیل در حوزه تولید مسکن فراهم نیست.

 

وی افزود: به اعتقاد کانون انبوه سازان، اصلاحیه قانون پیش‌فروش با قوانین مرتبط در حوزه ثبت، تجارت، نظام مهندسی و رفع موانع تولید همخوانی ندارد. در چند سال گذشته تلاش کردیم این قانون به نوعی بازنگری شود تا مورد استقبال سازندگان مسکن قرار گیرد ولی واقعیت این است که نمی‌توان این قانون را اجرا کرد.

 

دبیر کانون انبوه‌سازان با اشاره به ماموریت کمیسیون عمران برای اصلاح قانون پیش‌فروش گفت: با توجه به مکاتبات با رییس مجلس  ماموریتی به کمیسیون عمران محول شد که در یک فضای کارشناسی، قانون را مورد بررسی قرار دهد. کارگروهی نیز زیرمجموعه این کمیسیون تشکیل شده که اولین جلسه آن با حضور دستگاه‌های مربوطه و کارشناسان برگزار شد.

 

پورحاجت تصریح کرد: با توجه به اعلام صریح وزارت کشور و نماینده شهرداری‌ها درخصوص این‌که حتی از شناسنامه فنی که خیلی روی آن کار شد و از سال گذشته در اتوماسیون سازمان شهرداری‌ها اجرایی شده بود استقبالی صورت نگرفته، اعضای کارگروه به این اجماع رسیدند که مجددا قانون توسط وزارت راه و شهرسازی مورد بازنگری قرار گیرد. در این خصوص لایحه‌ای توسط کارگروه وزارت راه و شهرسازی تدوین و ظرف مدت یک ماه به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود. سپس به عنوان یک طرح در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و نمایندگان درباره آن تصمیم می‌گیرند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.