| کد خبر: 128374 |

افزایش 20 درصدی صادرات یزد به 68 کشور جهان

تین نیوز

مدیر کل گمرک استان یزد از رشد 20 درصدی وزن کالاهای صادراتی این گمرک در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا؛ «حسن یاسری» ، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی استان نیز در این مدت بر مبنای ارزش‌های دی‌ماه 1394، بیش از 21 درصد رشد را نشان می دهد .

 

وی گفت: البته در دی‌ماه 1394 برای حمایت از صادرات غیرنفتی، ارزش کالاهای صادراتی از جمله کاشی و شیشه به میزان قابل توجهی کاهش یافت که نسبت به مبنای جدید ارزش کالاهای صادراتی استان 11 درصد کاهش یافته است .

 

مدیر کل گمرک استان با بیان این که در سال گذشته 166 قلم کالا از گمرک یزد به 68 کشور صادر شده است، افزود: کاشی، نایلون، پسته، شیشه ساختمانی، میلگرد، هیدروکربن، ظروف شیشه‌ای، سیم و کابل به ترتیب عمده‌ترین کالاهای صادراتی یزد در سال گذشته بوده است .

 

وی از عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، هند، سوریه، ترکیه، امارات، عمان و قزاقستان به عنوان مهمترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد نام برد.

 

یاسری با اشاره به رشد 34 درصدی درآمدهای وصولی این گمرک در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، عنوان کرد: درآمدهای وصولی گمرک یزد در سال گذشته به 530 هزار و 745 میلیون ریال رسید.

 

این مسئول در پایان نیز در مورد میزان واردات استان در سال گذشته اعلام کرد: میزان واردات گمرک یزد در سال گذشته از نظر وزن یک درصد کاهش و از نظر ارزش بدون تغییر بوده است .

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.