| کد خبر: 127970 |

◄ ایمنی راه، از حرف تا عمل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه ۶۴.۲۵۵ سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه کنش و اقدام برای ارتقاء ایمنی جاده‌ای با هدف تثبیت و سپس کاهش تلفات جاده‌ای اعلام کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ در ایران نیز بر اساس پیشنهادی که به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده روز ۷ اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل‌ونقل در تقویم سالانه ثبت شده است.

 

نقش عامل انسانی در کاهش تصادفات رانندگی بسیار زیاد است از این جهت فرهنگ‌سازی و آموزش مستمر در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در همین خصوص به سراغ محمود صفارزاده معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی رفتیم و از او پرسدیم آیا این تلاش‌ها در حد نام‌گذاری است یا اقدام ویژه‌ای هم انجام خواهد شد.

 

صفارزاده گفت: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی یک برنامه استراتژیک و راهبردی برای ایمنی راه‌ها در سال ۸۵ در دستور کار قرار گرفت و در کمیسیون ایمنی راه‌ها به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

 

او ادامه داد: در آن زمان شروع به برگزاری جلسات مشترک با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کمیسیون ایمنی راه‌ها کردیم که منجر به تهیه شرح خدمات شد و در آخرین جلسات شرح خدمات مورد بررسی، بازنگری و تایید معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه و سازمان راهداری و کمیسیون ایمنی راه‌ها قرار گرفت.

 

معاون تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: این تاییدیه سر انجام منجر به عقد قراردادی با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با نظارت کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان راهداری و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شد. در همین راستا مرکز تحقیقات حدود ۱۲ گروه تحقیقاتی در زمینههای مختلف همچون زیرساخت، آموزش، فرهنگسازی، قوانین و مقررات، فروریت‌های پزشکی، آموزش‌های همگانی، معاینه فنی خودرو‌ها، مدیریت ایمنی راه‌ها، گواهینامه، تخصیص منابع و تحلیل تصادفات و سار منایع را تجهیز کرد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.