| کد خبر: 127932 |

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

◄ تلاش برای احراز صلاحیت برخی از اعضای فعلی شورا در انتخابات

تین‌نیوز| انتخابات پارلمان پنجم شهری ظاهرا از جنس دیگری است و حساسیت‌های زیادی را برانگیخته است و قرار است تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس شورا به دیدار فرماندار تهران بروند تا دلیل رد صلاحیت شدن برخی از نمایندگان فعلی را از زبان وی بشنوند.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با این مطلب‌اظهار داشت: براساس قانون فرماندار تنها دارنده یک رای و یک نظر در تائید و یا رد صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات شورای شهر است.

 

سیدهادی بهادری در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: فرماندار به عنوان رئیس هیات اجرائی پس از تائید چهار بخشی که نقش اساسی در احراز صلاحیت افراد داوطلب دارد تنها می‌تواند نظر خود را اعلام کند و جلسه گذاشتن در این خصوص نیز به نظر می‌رسد چندان مثمر ثمر نباشد.

 

وی با بیان این‌که «این جلسه می‌تواند جنبه مشورتی به خود بگیرد»، افزود: فرماندار در نهایت قادر است به یک رای خود در دادن نظر بسنده کند.

 

به گزارش تین‌نیوز، ظاهرا رد صلاحیت برخی از داوطلبان شورای اسلامی شهر تهران که در حال حاضر در عضویت پارلمان شهری هستند  برای شورا خوشایند نبوده و رایزینی‌ها به منظور تائید صلاحیت آنها در دستور کار قرار گرفته است.

 

در این ارتباط عضو شورای شهر تهران نیز از رایزنی با فرماندار تهران، نمایندگان و رئیس مجلس شورای اسلامی و هم‌چنین رئیس هیئت نظارت تهران درخصوص ردصلاحیت‌های شائبه‌دار برخی کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران به تین‌نیوز، خبر داد.

 

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با انتقاد از این ردصلاحیت‌های غیرمنطقی، اظهار داشت: این اقدام روش یعنی فهرست طرف مقابل را در حالت انتظار نگه داشتن تا این‌که مراحل اعتراض رسیدگی و غیره طی شود.

 

وی با اشاره به این‌که ردصلاحیت این دسته از داوطلبان به‌ویژه افرادی که دوره‌های متمادی عضو شورا بودند جای تأسف و گلایه دارد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم وظیفه خود می‌دانم که موضوع پیش‌آمده را پیگیری کنم تا حقی ضایع نشده و دلایل محکمه‌پسندی برای ردصلاحیت این داوطلبان به دست بیاوریم.

 

شاکری با تاکید بر این وضوع که پیگیری اعضای شورا تنها به منظور احقاق حق و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان صورت می‌گیرد، ابراز داشت: با برخی از افرادی که ردصلاحیت شده‌اند رایزنی‌هائی صورت گرفته تا در صورت نیاز به سوالاتی که نیاز است پاسخ گویند اما، به نظر می‌رسد برای ردصلاحیت‌ها دلایل متقنی وجود ندارد و رسیدگی هرچه زودتر به این موضوع در زمان کمتر شانس ادامه حضور را به برخی داوطلبان خواهد داد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.