| کد خبر: 127899 |

قائم مقام راه آهن مطرح کرد:

افزایش شاخص حمل بار و مسافر در جهت تحقق شعار سال۹۶

قائم مقام راه آهن عنوان کرد: امسال در جهت تحقق شعار اقتصادمقاومتی بایستی شاخص بار و مسافر را افزایش و ترانزیت و ازتباطات منطقه ای خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، احمد خدایی قائم مقام شرکت راه آهن در اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن در سال ۹۶، با بیان اینکه نگاه مجموعه ریلی به موضوع مهم بهره وری بیش از گذشته است، گفت : امروز مدیران راه آهن چه در ستاد و چه در منطقه به مساله بهره وری و ارتقا آن واقفند و آن را در برنامه های خود عملیاتی کرده و به نتایج مثبتی هم رسیده اند.

وی افزود: یکی از نکات اصلی که مدیران راه آهن باید به آن توجه و در دستور کارها و برنامه های خود قرار دهند، کاهش هزینه ها و کسب درآمدهای بالا در حوزه های مختلف است.

خدایی تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته در بخش ریلی ما شاهد نمودار پایین بهره وری بوده ایم اما امروز با اجرای برنامه های استراتژیک در بخش بار و دیگر بخش ها توانسته ایم حرکت خوبی داشته باشیم.

قائم مقام راه آهن عنوان کرد: امسال در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بایستی شاخص بار و مسافر را افزایش و ترانزیت و ازتباطات منطقه ای خود را بیش از پیش افزایش دهیم.

وی گفت: امروز حوزه زیر بنایی راه آهن یکی از مهمترین بخش ها برای افزایش شاخص بهره وری به شمار می آید که برای ارتقای آن باید تلاش بیشتری نسبت به دیگر بخش ها داشته باشد.

خدایی بر جذب بار بیشتر و اولویت جذب بار نسبت به دیگر فعالیت های ریلی تاکید کرد و گفت: امروز تمام اهداف پیش بینی شده راه آهن ، نگاه خاص و ویژه به جذب باز است و حوزه بازرگانی و مناطقی که با حوزه بازرگانی سرو کار بیشتری دارند، باید تنها به جذب بار بیشتر و رسیدن به حمل ۶۲ میلیون تن در سال جاری و ارتقای سهم حمل بار از مجموع جابجایی بار در کشور فکر کنند.

وی بر تغییر دید و نگاه مدیران برای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات تاکید کرد و افزود: ما باید شاهد حرکت قطارها در طول ۲۴ ساعت باشیم و خللی در حرکت آنان صورت نگیرد.

قائم مقام راه آهن ادامه داد: بهره وری را از ساختار شرکت آغاز و روی بارهای خرد که مختص مناطق است تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ایجاد نظم در سیستم یک اصل است و از خطاهای هر چند کوچک نباید به راحتی گذشت کنیم بلکه آن را بررسی و در جهت بهبود شرایط بکوشیم.

وی بر بازنگری برنامه های ستادی و عملیاتی در هر ماه تاکید و مناطق را موظف کرد تا به صورت ماهانه گزارش های عملیاتی خود را برای ستاد انتقال دهند.

خدایی در پایان گفت: برای توسعه کسب و کار اندیشه و اتاق فکر اقدامات و برنامه های توسعه ای خود را رونق دهیم.

احمد خدایی

وبلاگ‌نویس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.