| کد خبر: 127563 |

◄لیست خدمات راهداری گلستان

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان در خصوص عملکرد یک‌ساله این سازمان گفت: به نظر من مهم‌ترین اقدام ما در راهداری استان گلستان کاهش 15 درصدی تلفات جاده‌ای در سال 95 بود، درواقع در سال 95 تعداد تلفات 231 نفر بود و در سال 94 این عدد 275 نفر بود، کاهش 44 نفری تلفات را مدیون یک حرکت گروهی و همکاری همه بخش‌ها از پلیس گرفته تا اورژانس و هلال‌احمر و راهداری و آتش‌نشانی و دیگر نهادها بود و امیدوار هستیم که امسال هم این روند مثبت را ادامه بدهیم، همچنین در طرح نوروزی هم ما توانستیم تلفات رانسبت به سال گذشته 45 درصد کاهش بدهیم.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ مهدی میقانی گفت: از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۵ لغایت ۱۴ فروردین سال جاری هفت میلیون و ۶۷۰ هزار و ۹۸۹ تردد در محورهای گلستان به ثبت رسیده که این آمار رشد ۲۸ درصدی تردد نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

 

میقانی ادامه داد: از دیگر اقدامات می‌توانیم به افزایش و ارتقای سطح ایمنی محورهای استان گلستان بود و این مهم هم به دست نیامد مگر با تلاش شبانه‌روزی همکاران من در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و این عزیزان باپشتکار و همتی مضاعف توانستند سطح ایمنی را در استان بالا ببرند.

 

میقانی با اشاره به مسئله نوسازی ناوگان اظهار داشت: در بخش حمل‌ونقل هم همان‌طور که مستحضر هستید ما با نوسازی ناوگان مواجه بودیم و توانستیم بخش قابل‌توجهی از ناوگان حمل‌ونقل درون استان را نوسازی کنیم و از این طریق هم تلفات جاده‌ای را کاهش بدهیم و هم از آلودگی‌های زیست‌محیطی کم کنیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای با ۷۰ شرکت، سه هزار و ۵۰۰ راننده حرفه‌ای و هزار و ۸۰۰ ناوگان آماده‌به‌خدمت خود را برای طرح نوروزی ۹۶ آماده کرده‌ایم.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان افزود: در بحث راهیان نور، برنامه‌ریزی برای اعزام ۱۰ هزار نفر از بسیج محلات انجام‌شده است.

 

میقانی به سامانه حمل‌ونقل هوشمند (ITC) اشاره کرد و گفت: این سامانه ابزار مناسبی برای مدیریت شبکه حمل‌ونقل کل کشور است که در استان گلستان، ۳۸ سامانه تردد شمار، ۱۶ دوربین نظارت تصویری و ۱۴ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور برای امر نظارت فعال هستند، عملیات اجرایی کنترل سرعت با ۱۶ دوربین در گلستان آغاز شد و توسط این دوربین تخلفات عبور و مرور ثبت می‌شود.

 

مهدی میقانی گفت: در حوزه حمل‌ونقل، معاینه فنی خودروهای سنگین با دو مرکز معاینه فنی مکانیزه فعال است و حدود ۵۰ خودرو سنگین روزانه به‌صورت هوشمند معاینه فنی می‌شود.

 

او همچنین اظهار داشت: در سال ۹۵ حدود ۱۶ هزار و ۷۹۱ کامیون در این سیستم مکانیزه نمره قبولی گرفت که با مقایسه آمار سال گذشته ۲.۷ درصد رشد داشتیم، سه هزار و ۱۶ خودرو نمره ردی گرفتند که نشان‌دهنده عملکرد مناسب آزمون‌ها است.

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان اظهار داشت: البته باید عرض کنم در سال 95 ما با مسئله ادغام راهداری مواجه بودیم که زمان زیادی از ما صرف رسیدگی به این موضوع و انجام صحیح آن شد، اما در سال 96 زمان بیشتری خواهیم داشت که از این زمان حتماً برای ارتقای سطح عملکرد‌ها استفاده خواهیم کرد.

 

میقانی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال جدید مسئله آموزش است، درواقع ما در نظر داریم، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای کارمندان و همکاران سازمان برگزار کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.