| کد خبر: 125699 |

◄ ضرورتی به نام اتصال ریلی شهرها

تین‌نیوز| مدتی پیش پیشنهادی از سوی برخی مقامات استانی استان مرکزی مبنی بر برقراری خط قطار سریع‌السیر استان مرکزی مطرح شد.

ارایه این پیشنهاد موجب شد یکی از کاربران تین‌نیوز در این مورد به طرح نظر بپردازد. این کاربر در پیام خود آورده بود: «قطار سریع‌السیر استان مرکزی هم از لحاظ جمعیتی و هم میزان سفر چه توجیه اقتصادی دارد؟ راه‌آهن سریع‌السیر زمانی مفید واقع می‌شود که راه‌آهن کربلا باشد و راه‌آهن سریع‌السیر تا کربلا باشد. مگر نه این‌که مقصد اکثر تهرانی‌ها استان مرکزی نیست و مطمئنا راه‌آهن مشهد و راه‌آهن شمالغرب و راه‌آهن شمال و راه‌آهن قم بسیار شلوغ‌تر هست.

این کاربر در ادامه تاکید کرده بود: لطفا دولت صرف فشارهای سیاسی پول‌های بیت‌المال را هدر ندهد، قطار سریع‌السیر که راه‌اندازی شود باید مسافر داشته باشد مثلا اول مطالعه صورت گیرد که میزان سفر و مسافر از تهران به این استان چقدر است؟ آیا قطار سریع‌السیر خالی می‌ماند؟ و پس از پاسخگویی به این سوال‌ها سرمایه‌های کشور مورد استفاده قرار گیرد. متاسفانه این نوع سیاست‌بازی‌ها به کشور ضربه زده است.

وی همچنین آورده بود: نمونه این سیاست را در راه‌آهن تهران -گرمسار می‌بینیم که چند صد میلیارد تومان خرجش می‌شود در حالی‌که گرمسار با 100 کیلومتر فاصله از تهران 50 هزار نفر هم جمعیت ندارد. آن‌وقت اسلامشهر با 2 میلیون جمعیت و 8 کیلومتر فاصله، اعتبار ندارد!

این کاربر با تاکید بر این که «باید سرمایه‌گذاری بازده داشته باشد»، نوشته بود: نمونه همین سرمایه‌گذاری بی‌خود را در ساخت برج مخابراتی میلاد دیدیم که مهندسان ژاپنی با وجود کوه‌های چندهزار متری تهران آن‌را عبث دانستند، باید برج میلاد مسکونی می‌بود، شهری که کوه‌های چند هزار متری دارد نیازی به برج مخابراتی 400 متری ندارد. در مجموع همین سرمایه‌گذاری‌های بی‌خود باعث عقب‌ماندگی کشورمان شده و منابع کشور را هدر داده است و کمترین بازدهی را در این سرمایه‌‌گذاری‌ها شاهد هستیم.»

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی  دیگر از کاربران پیامی ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: با نظر کاربر محترم درباره اتلاف بیهوده سرمایه در بعضی پروژه‌ها موافقم، مخصوصا آن‌که بدون مطالعات عرضه و تقاضا انجام شود.

وی تاکید کرده است: ولی اتصال ریلی اصولا مطلوب است، چون دسترسی فقط برای مسافر نیست و البته به‌مرور زمان خودبه‌خود توجیه پیدا خواهد کرد.

این کاربر افزوده است: به‌هر حال اتصال ریلی برای اسلامشهر واجب فنی است. برج میلاد قطعا مورد نیاز نبود و اتلاف سرمایه بود، ولی این برج کاربردهای غیر مخابراتی دارد و اصولا این متداول است که شهرها برای کنترل نیاز به برج دارند و مضافا برج میلاد می‌تواند نماد دومی بعد از برج آزادی برای تهران تلقی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • tak _ med @ yahoo. com 0 0

    الان مثلا راه آهن در اصفهان و شیراز و تبریز و اهواز و… چقدر موثر است، با این ناوگان ریلی و مدیریت ناکارآمد تقریبا هیچ، اگر حال و وقت داشته باشید برای ارسال بار به راه آهن مراجعه کنید متوجه می شوید، ایستگاههای راه آهن دور از مرکز شهر هستند، مدت زمان سفر و توزیع زمانی حرکتها هم نامناسب و عهد حجری است