| کد خبر: 125398 |

​اوج لذت خدمت راهداران و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای درهمراهی با هموطنان در ایام نوروز

تین‌نیوز| معاون وزير راه و شهرسازی شامگاه يكشنبه ٢٩ اسفند با حضور در برنامه تيتر امشب شبكه خبر سيما برنامه ها و اقدامات گسترده راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور را تشريح كرد.
 

به گزارش روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با اعلام آمادگي كامل بخش اظهار داشت : راهداران در ادامه طرح زمستاني اقدام به مميزي  راهها نموده و آسيب ها ي احتمالي كه در پي بارش هاي زمستان به جسم  راه و علائم عمودي و افقي  راهها وارد شده شناسايي و در فرصت  و قبل از آغاز طرح نوروزي  با اعتبار ٧ ميليلردي ريالي كه به استانها ابلاغ شد ، تلاش و اقدام لازم براي اصلاح و بهسازي آنها داشتند . 

مهندس كشاورزيان در خصوص  مقاطع پر حادثه اينگونه توضيح داد : اصل حادثه خيز بودن در جاده ها به واسطه عدم رعايت قوانين و مقررات رانندگي در هر كجا حاكم است ولي معيارهايي تعريف شده است كه در يك مقطع چنانچه تصادفات تكراري باشد  شناسايي شده  اند و آشكار سازي با نصب علائم و اصلاح فني آنها و به موازات ،  ايمن سازي كل راههاي بين شهري و شرياني  در دستور كار سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي قرار دارد. 

وي اقدامات فرهنگي  را در كنار فعاليت هاي ايمن سازي محورهاي مواصلاتي تلاش ارزشمندي برشمرد و خاطر نشان كرد : هوشمند سازي جاده ها به خوبي در حال انجام است و با بهره برداري از ٦ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور و ٤ سامانه قبلي مجموعا" ١ سامانه جهت كنترل و نظارت بر رفتارهاي ترافيكي در حال حاضر بكار گرفته شده است و پس از اتمام كامل  پروژه نصب ١٨٧ سامانه حدود ٢٢ دوربين در خدمت ايمني سفرها خواهد بود . 

مهندس كشاورزيان ،  سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و پليس راه را دو سازمان مهم و كليدي در جاده ها و سفرهاي بين شهري خواند و افزود :  تعامل و هماهنگي كم نظيري بين دستگاههاي دست اندركار خوشبختانه  حاكم است ، اطلاعات توليد شده در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي تماما" در اختيار پليس قرار مي گيرد ، از جمله اين امكانات ، سامانه تصادفات است كه اطلاعات آن در اختيار ساير سازمانهاي ذيربط نيز قرار مي گيرد و در تحليل ها  ، تحقيقات و بر نامه ريزيهاي بسيار نقش مهمي دارد . 

معاون وزير راه و شهرسازي  در بخش ديگري از سخنان خود به آمادگي  كامل مجموعه تلاشگران راهداري و حمل و نقل جاده اي اشاره كرد و تصريح كرد : تا پايان طرح نوروزي در سراسر كشور همكاران و فعالان در بخش مشغول خدمت رساني خواهند بود و پيش بيني هاي لازم براي شرايط خاص و نزولات جوي  احتمالي نيز به عمل آمده است . وي در پايان براي هموطنان در سال جديد موفقيت و سفرهاي بدون حادثه آرزو كرد .

بر اساس اين گزارش سردار تقي مهري رئيس پايس راهور ناجا نيز كه در برنامه حضور داشت با اشاره به آغاز طرح نوروزي از تاريخ ٢٥ اسفند گفت : هماهنگي  با دستگاه هاي دست اندركار سفرهاي نوروزي از ماهها قبل آغاز گرديده و تدابير و برنامه ربزي لازم براي سفرهاي ايمن هموطنان اتخاذ شده است . 

وي از افزايش ١٤ درصدي حجم ترافيك در جاده هاي كشور خبر داد و تصريح كرد : اين افزايش به ويژه در محورهاي منتهي به استانهاي خرايان رضوي ، گيلان ، مازندران ، گلستان و خوزستان بوده است .

سردار مهري  همچنين از شماره گذاري حدود ٢ ميليون وسيله نقليه و صدور يك ميليون و ٨ هزار  گواهينامه در سال گذشته خبر داد و افزود : حدود ٢٨ هزار كشته سوانح رانندگي در سال ٨٤  و كاهش آن به حدود ١٦ هزار و پانصد نفر در سال ٩٤ عليرغم  رشد قابل ملاحظه خودرو در اين سالها اقدام بزرگي  بود و روند كاهشي تلفات سوانح رانندگي جاده اي مرهون تلاش و اقدامات تمامي سازمانها و اطلاع رساني گسترده بوده است.

​رئيس پليس راهور ناجا در ادامه نيز خاطر نشان كرد : در ١١ ماهه امسال ٥٢٣ نفر كاهش تلفات در سوانح رانندگي بوده كه اميد است با هماهنگي و تعامل حاكم در بين سازمانهاي ذيربط روند كاهش تصادفات با قوت ادامه يابد . 
وي در پايان سخنان خود استفاده از تجهيزات و فناوريهاي روز دنيا و نظارت هاي هوشمند ترافيكي  را براي كشور پهناور ايران  امري ضروري برشمرد و كنترل هاي دستي و سنتي را غير كارآمد خواند .
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.