| کد خبر: 124191 |

◄ اقدامی نمادین برای کاهش تلفات جاده‌ای

تین‌نیوز|

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از آغاز یک طرح نمادین در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: ما پیشنهادی را به استانداری و شورای ترافیک استان ارائه دادیم که خوشبختانه مورد استقبال این عزیزان قرار گرفت، ماجرای این پیشنهاد این بود که می‌خواستیم امسال تمرکز اصلی را روی یک محور و یک مقطع بگذاریم و این قطعه را ایمن‌سازی کنیم و نکات لازم را در این محور به بهترین شکل ممکن انجام بدهیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ ایرج دست‌نشان ادامه داد: بنا داریم در این‌یک قطعه، حضور پلیس و راهداری و دیگر نهادهای ذی‌ربط محسوس باشد و به چشم دیده بشوند، از سوی دیگر ما مقطعی را انتخاب می‌کنیم که بیشترین تلفات جاده‌ای در آن اتفاق افتاده باشد و امیدوار هستیم با این روش، هم بتوانیم تلفات جاده‌ای را در آن محور کنترل کنیم و هم اینکه این موضوع بدل به یک نماد از توجه به حوادث جاده‌ای بشود.

دست‌نشان گفت: خوشبختانه این طرح در شورای ترافیک با حضور شخص استاندار مصوب شد و امسال برای اولین بار در کشور این طرح در استان زنجان به مرحله اجرایی خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در مورد روند عملکرد این سازمان برای ایام نوروز نیز گفت: در خصوص ناوگان حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای در استان هم باید عرض کنم، گرچه این ناوگان کافی و مطلوب نیست، اما می‌توانیم با همین تعداد هم به بهترین نحو به مردم عزیز خدمت‌رسانی کنیم و مشکل چندانی پیش نخواهد آمد؛ ما امروز، در استان زنجان تعداد 35 شرکت مسافربری فعال داریم، همچنین 182 دستگاه ناوگان اتوبوس‌رانی در استان وجود دارد که 78 دستگاه از این تعداد، وی آی پی است.

دست‌نشان در خصوص ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر اظهار داشت: خوشبختانه عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای ما زیر 10 سال است و استان زنجان نسبت به دیگر استان‌ها در این بخش شرایط بهتری دارد، در خصوص ناوگان‌های سواری کرایه هم تلاش داریم تا این ناوگان را نوسازی کنیم، در حال حاضر تعداد 6 دستگاه خودروی سواری رنو فلوئنس به این ناوگان اضافه کرده‌ایم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم این ناوگان را بیشتر ارتقا بدهیم.

دست‌نشان از عدم افزایش کرایه ناوگان عمومی مسافر در ستاد نوروزی در سال جاری خبر داد و یادآور شد: هماهنگی اعزام کاروان راهیان نور، هماهنگی اعزام زائران عتبات عالیات، حضور مستمر همکاران در ادارات و پایانه‌ها و هماهنگی بهسازی فضای پایانه مسافربری در نوروز امسال دنبال می‌شود.

وی به اقدامات شاخص حوزه ایمنی هم اشاره کرد و گفت: نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها، اعلام آماده‌باش به مراکز امداد خودرویی، راه‌اندازی سامانه مدیریت جامع امداد خودرو، راه‌اندازی اکیپ نامحسوس امداد خودرویی در نوروز امسال در دستور کار است.

دست‌نشان گفت: ما در استان زنجان تعداد 20 مجتمع خدماتی و رفاهی داریم که این مجتمع‌ها از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، کما اینکه ما به‌اتفاق نهادهای مربوطه مانند استانداری، ستاد اقامه نماز و اداره بهداشت کمیته‌هایی را تشکیل داده‌ایم که پیش از آغاز طرح نوروزی و به‌طورکلی قبل از هر تعطیلاتی در مجتمع‌ها حضور پیدا می‌کنند و اگر نواقصی در این مجتمع‌ها وجود داشته باشد آن را اصلاح می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در پایان اظهار داشت: همچنین نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها، اعلام آماده‌باش به مراکز امداد خودرویی، راه‌اندازی سامانه مدیریت جامع امداد خودرو، راه‌اندازی اکیپ نامحسوس امداد خودرویی نیز در نوروز امسال در دستور کار است.
 
 
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • lamirco @ yahoo. com 0 0

    جناب آقای ذهبیون این طرح نما دین را ۵۰ سال قبل تحت عنوان اکیپ سیار انجام می دادیم. با این تفاوت که قبلا اثر بخشی آن قابل لمس بود. اما امروز هر جا حضور پلیس یا اکیپ واپایش ایمنی حضو ر داشته باشد همان جا ترافیک وایمنی در خطر بیشتری است. مشکل ما اصلاح ساختار فرهنگ و آموزش رانندگی است. طرح های نمادین مقطعی امروزی که جنبه خود نمایی دارد در بهبود اصلاح ساختاری فایده ای ندارد. سازمان راهداری یا پایانه ها ی گذشته خود نامی اشتباه است چرا که ا ول برنامه ریزی حمل ونقل است بعد زیر ساخت وراهداری این نام های غلط نشان می دهد که ما از ابتدا مسیر غلط را انتخاب کرده ایم. انتخاب مجدد نام معاونت حمل و نقل نشان از این رویکرد است. چرا بعد از سال ها دوباره به این نتیجه رسیدیم که باید این معاونت احیا شود. چقدر جالب می گفت معاون حمل و نقل جاده ای اسبق وزارت راه " ما شیپور را از دم گشادش می زنیم " معاونت حمل و نقل جاده ای سابق یا سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای سال ها است از هدف خود دور افتاده است. ما که دوران گذشته و تحولات پی در پی را پشت سر گذاشته ایم می توانیم درک کنیم که طرخ نمادین یعنی چه و کجای کاریم. ما وقتی نمی توانیم موتور سیکلت سوار ها را که در پیاده رو ها و در خیابان ها، در خلاف جهت می خواهند سینه مردم را بشکافند، واپایش کنیم طرح های نمادین ۵۰ سال قبل به چه درد آید. آقای ذهبیون شما هم در قالب یک دولتمرد فرهنگی در این طرح های نمادین ذوب شده اید. این را زمانی متوجه شدم که نظرات را دست چین می کنی و با نظرات انسان های کارشناس دلسوز نمی توانید کنار بیایید. گفتنی بسیار است متاسفانه عرصه بر دلسوزان ایمنی حمل و نقل تنگ است.