| کد خبر: 124183 |

برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران آغاز شد

تین‌نیوز| معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروزی با عنوان «فرهنگسرای نوروز» در استقبال از بهار ۹۶ خبر داد.

به گزارش تسنيم، در استقبال از بهار 96، سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران برنامه‌های متعددی با عنوان ویژه‌برنامه «فرهنگسرای نوروز» با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، با بیان اینکه برنامه‌های «فرهنگسرای نوروز» در دو بازه زمانی 15 تا 28 اسفند 95 و 3 تا 13 فروردین 96 اجرا می‌شود، گفت: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در تمامی مناطق 22گانه پایتخت تا 29 اسفند ماه دایر خواهد بود. در مرحله دوم از 2 تا 13 فروردین در هر منطقه یک کتابخانه با توجه به میزان استقبال از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر و در هر منطقه یک نگارخانه از ساعت 14 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است. موزه و خانه موزه‌ها نیز برنامه‌های ویژه نوروزی برگزار می‌کنند همچنین سینما، پردیس‌های سینمایی و سالن‌های ورزشی در نوروز فعال خواهند بود.

ناصری‌پور از اجرای برنامه‌های فرهنگی در فروشگاه‌ها و مراکز خرید منتخب، خبر داد و گفت: در روزهای پیش از نوروز یعنی از 15 تا 28 اسفند در مراکز خرید و فروشگاه‌هایی که قابلیت داشته باشند، غرفه‌هایی را با هدف ساده‌زیستی و احسان، مهربانی، پاکیزگی، صله رحم برپا می‌کنیم. همچنین اجرای برنامه‌های محله‌ای منطقه‌ای نیز در دستور کار قرار دارد. مسابقه کتابخوانی مجازی، ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری خواهد بود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداري تهران ادامه داد: دو پویش برای چهارشنبه‌سوری و نوروز در فضای مجازی فعالیت خواهند کرد که این دو پویش مردم را به ایجاد آرامش برای آتش‌نشان‌ها، خانواده‌ها و احسان و ساده‌زیستی دعوت می‌کنند.

وي گفت: برای مسافران نوروزی پنج اردوگاه ویژه در فرهنگسراهای بهمن، خاوران، ملل، رازی و اشراق برپا می‌شود که فضا و امکانات را برای پخت و پز و استراحت کردن فراهم می‌کند؛ همچنین برنامه‌های شاد مثل اجرای موسیقی، تئاتر و ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان برای شهروندان برگزار خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: همزمان با پایان تعطیلات نوروز ویژه‌برنامه «ماهی حوض قصه‌ها» از 12 تا 30 فروردین اجرا می‌شود. در این ویژه‌برنامه کودکان و نوجوانان با ارائه ماهی‌ قرمز خود به کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری کتاب‌های داستان دریافت می‌کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.