| کد خبر: 124129 |

حضور کم‌رنگ ایران در اقتصاد عراق

تین‌نیوز| وبلاگ سید وحید حسینی-خر هفته گذشته برای برگزاری مراسم پنجمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان و چهلم آیت الله هاشمی به رفسنجان رفتیم. مراسم این دو عزیز با سخنان عالی آقای مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از یاران با وفای آقای هاشمی با شکوه و آبرومندانه برگزار شد. پس از مراسم در بیت آشیخ محمد، ایشان بعضی از خاطرات ویژه آقای هاشمی را بیان کرد و نقل قولی از ایشان در رابطه بامن کرد که بسیار خوشحالم کرد.
 
شنبه و يكشنبه را در رفسنجان به ديد و بازديد با مادرم و خانواده گذراندم ودر مراسم «روز مهندس» كه توسط انجمن اسلامي مهندسان رفسنجان برگزار شده بود، شركت كردم.

با توجه به نزديكي به انتخابات شوراي شهرها تحركات در شهرستان‌ها بيش از تهران مشهود است و اصلاح‌طلبان رفسنجان كه در انتخابات شوراهاي شهر موفق نبوده‌اند اين بار عزم خود را جزم كرده‌اند كه حضور پررنگي داشته باشند تا پس از سال‌ها سنگر شهرداري را باز پس گيرند.

سرد شدن هوا و بارندگي‌هاي اخير خصوصا در كوهستان‌ها و روستاها باعث خوشحالي و اميدواري كشاورزان پسته شده است. از طرف ديگر پس از چندين سال كم كاري و غيبت تعاوني پسته رفسنجان در بازار داخلي و خارجي، امسال موفق شده با دريافت يك خط اعتباري پنجاه ميليارد توماني احياء شود و انشاالله نقش خود را در تنظيم بازار پسته ايفا کند.

يكشنبه بعد ازظهر به تهران باز گشتم و فقط به واليبال يكشنبه رسيدم.

دوشنبه صبح با توجه به حضور هیئت عالي رتبه‌ای از نروژ در ایران و کنفرانسی که در محل باشگاه شرکت نفت گذاشته بودند، از مدير عامل و مشاور پالایشگاه سروش خواستم كه در این جلسه حضور پیدا کنند. اخیرا اقداماتي جهت تامين مالي پروژه از محل خط اعتباری نروژ انجام دادیم كه مثبت است.

سه شنبه امیدوار بودم که بتوانم امروز در کنفرانس مطبوعاتی فراکسیون تولید کنندگان اتاق حضور پیدا کنم و ازآن حمایت کنم، ولی هم زمان کنفرانس راه‌کارهای حضور رسانی در بازار عراق را داشتیم و برای هماهنگی با اعضای پنل به طبقه دهم اتاق رفتم.

خوشبختانه این کنفرانس هم با حضور پررنگ اعضا و استقبال خوب رسانه‌ها مواجه شد. پس از سخنان افتتاحیه که توسط «آل‌اسحاق» و سایر مدیران خصوصا آقاي «اوحدي» برگزار شد، میزگردی را با حضور مدیران رسانه‌های عراقی و ایرانی، شرکت‌های مشاور تبلیغاتی، اتحادیه رادیو، تلویزیون‌های عراق و اتحاديه فضاهای مجازی کشورهای اسلامی برگزار کردیم. جلسه تقریبا تا پنج بعد از ظهر به طول انجامید و شرکت کنندگان به اهميت تبلیغات با توجه به فرهنگ مردم عراق آشنا شدند.

پیشنهادهای خوبی از طرف رسانه‌ها برای همکاری با اعضا اتاق مطرح و تخفیفات خوبی برای اعضای اتاق در نظر گرفته‌ شد. همچنین اهمیت بازار عراق تشریح شد. جالب این بود که رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق كه هم نام من بود، اذعان کرد که حدود هشتاد کانال ماهواره و تلویزیون عراق و بیش از پنجاه شبکه رادیو‌ای این کشور، عضو اتحادیه هستند و آماده‌اند تا از تولید ایرانی و تولیدکنندگان ایرانی حمایت کنند. او اعتقاد داشت که هرچند ایران در مسائل فرهنگی، سیاسی و امنیتی عراق حضوری پررنگ دارد اما در اقتصاد و بازار عراق حضور چندانی ندارد و قاطعانه اعلام کرد که مسائل امنیتی عراق حل شده و شرکت ها و بنگاه های ایرانی نباید نگران امنیت در عراق باشند.

چهارشنبه صبح را در دفتر گذراندم. چند جلسه داشتم که در مورد بحث‌های کاری بود‌. اعضای دفتر نگران تحويل به موقع يك محموله‌ صادراتی بودند که باید تا پایان این هفته تحویل داده شود. متاسفانه فروشنده کالا بدقولی کرده است. بنابراین هم فکری کردیم تا بتوانیم تعهداتمان را انجام دهیم. ضمنا تماس‌هایی با عراق و چین داشتم که مي تواند سرفصل جديدي در همکاری‌های با اين كشورها در سال آينده باشد. با توجه به این که مدیریت پنل کنفرانس عراق با من بود نتوانستم در جلسه سه‌شنبه هیئت مدیره اتحادیه شرکت کنم، چهارشنبه صبح با اعضای هیئت مدیره و دبیر خانه تماس گرفتم و ارتباطاتی را با شورای نگهبان برقرار کرديم تا با توجه به این که وجه «وكيوم باتوم» رايگان تحويلي به ارگانها به طور غير قانوني از محل بودجه هدفمندي پرداخت مي‌شودکه مغاير با اهداف آن است، مخالفت كنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.