| کد خبر: 124101 |

پیش‌بینی تردد چهار میلیون مسافر نوروزی در محورهای یزد

تین‌نیوز| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد با پیش‌بینی تردد بیش از چهار میلیون مسافر نوروزی در محورهای استان از نصب و راه‌اندازی ۳۶ دوربین ثبت تخلف هوشمند جدید در آستانه سال نو خبر داد.
 

محسن صادقیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: استان یزد هر سال در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی است. این افزایش تردد منجر به بروز سوانحی نیز می‌شود که در این میان بیشترین تصادفات جاده‌ای این استان مربوط به واژگونی خودرو بر اثر سرعت بالا و خواب‌آلوده بودن راننده است.

صادقیان با بیان اینکه برای جلوگیری از سرعت بالای تردد در محورهای یزد تا پیش از نوروز ۳۶ دستگاه دوربین ثبت تخلف هوشمند جدید در محورهای استان راه‌اندازی خواهد شد، افزود: برای رفع مشکل خواب‌آلوده شدن رانندگان با پیگیری ستاد سفرهای نوروزی استان چهار استراحت‌گاه در مبادی ورودی شهرها و پارکینگ‌ها راه‌اندازی می‌‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد گفت: خط‌کشی بیشتر راه‌های استان یزد انجام شده و عملیات شست‌وشوی تابلوها و علائم همچنین اصلاح شیب شیروانی‌های جاده‌های محور بندعباس-تهران در دست انجام است.

وی همچنین از پیش‌بینی تردد چهار میلیون مسافر در محورهای این استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: سال گذشته ۲.۵ تا سه میلیون نفر گردشگر وارد استان یزد شدند و هشت میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد خبر داد: این اداره کل بروشور معرفی جاذبه های گردشگری استان یزد را تهیه کرده که در استراحت گاه‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه و چادرهای هلال احمر توزیع خواهد شد.

صادقیان همچنین گفت: برای ایمن شدن هرچه بیشتر ناوگان اتوبوس‌رانی استان سامانه هوشمند کنترل تردد ناوگان(سپهتن) در اتوبوس‌ها نصب شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یزد تاکید کرد: هماهنگی کامل میان این اداره کل و ارگان‌هایی چون اورژانس، پلیس راه، هلال احمر و امدادخودرو وجود دارد.

وی افزود: سالگذشته ۱۴۱ نفر در تصادفات رانندگی محورهای استان یزد فوت کردند که ۹ نفرشان مربوط به نوروز بوده است.
صادقیان تاکید کرد: در ایام نوروز ۲۶ تیم گشت راهداری با ۲۱۷ خودرو و ۲۶ پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار و ۳۳۲ نیروی انسانی در استان فعال خواهند بود. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.