| کد خبر: 12317 |

بهره‌برداری از فاز اول پروژه ورودی شهر لیکک تا پایان امسال

تین نیوز | رئیس اداره راه و شهرسازی بهمئی گفت: با تأمین اعتبارات لازم فاز اول پروژه ورودی شهر لیکک تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
 
یدالله شهروئی صبح امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران به اعتبارات پیش‌بینی شده در بخش راه اشاره و اظهار کرد: از اعتبارات استانی و سهمیه 2 درصدی نفت و گاز که برای این بخش در نظر گرفته شده مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.
 
رئیس اداره راه و شهرسازی بهمئی به تفکیک این اعتبارات پیش‌بینی شده پرداخت و افزود: مبلغ 250 میلیون تومان برای ورودی شهر و مبلغ 200 میلیون تومان برای آسفالت جاده‌های روستایی که فاقد آسفالت است در نظر گرفته شده است.
 
شهروئی ادامه داد: مابقی اعتبارات پیش‌بینی شده برای کارهای راهداری و علائم، تجهیزات ماشین‌آلات و حذف نقاط جاده‌های حادثه‌خیز اختصاص می‌یابد.
 
شهروئی اظهار کرد: پروژه ورودی شهر لیکک به طول 10 کیلومتر و در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول به طول پنج کیلومتر از سال87 و 88 با اعتبارات استانی که برای آن در نظر گرفته شده شروع شده بود اما به دلیل کمبود اعتبار پیشرفت خوبی نداشته با تلاش‌هایی که صورت گرفته از اعتبارات ماده 180 مبلغ 2 میلیارد به فاز اول این پروژه تخصیص داده شده تا این پروژه در فاز اول تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
وی بیان کرد: کار مطالعاتی و نقشه‌‌برداری فاز دوم نیز انجام شده و با تأمین اعتبار عملیات شروع می‌شود تا دیگر شاهد مشکلاتی در ورودی شهر نباشیم.
 
شهروئی به احداث جاده لیکک به جولکی و جایزان اشاره کرد و افزود: سال 92 کار مطالعاتی و نقشه‌برداری راه اصلی لیکک به جولی و جایزان به طول 27 کیلومتر با مبلغ 70میلیون تومان که حدود 60 درصد از این اعتبار را خیرین و مابقی آن را اداره راه و شهر سازی بهمئی پرداخت کرد.
 
این مسئول افزود: هزینه احداث این جاده را شرکت نفت منطقه آقاجاری و امیدیه برعهده گرفتند که با احداث این راه حدود 50 کیلومتر از مسافت بهمئی به شهرهای بندری خوزستان کاسته خواهد شد و علاوه بر افزایش بخش گردشگری این شهرستان از بن‌بست خارج خواهد شد.
 
رئیس اداره راه بهمئی خاطرنشان کرد: لازم بود در اعتبارات پیش‌بینی شده برای بهمئی محرومیت و دوری از مرکز استان در نظر گرفته می‌شد همچنین پروژه ورودی شهر لیکک اگر از اعتبارات ملی تأمین شود روند اجرایی این پروژه زودتر به سرانجام می‌رسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.