| کد خبر: 12258 |

تعداد ناوگان عمومی حمل و نقل خارجی در سیستان و بلوچستان بیش از حد نیاز است

تین نیوز | مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: تعداد دو هزار دستگاه ناوگان عمومی حمل و نقل خارجی بخشی از وظیفه حمل و نقل کالاهای ترانزیتی از مرز های استان را برعهده دارند که بیش از نیاز استان است.
 
علی خانقایی روز سه‌شنبه در نخسنتین نشست هم اندیشی صنوف و دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: تعداد دو هزار ناوگان حمل و نقل عمومی خارجی در استان نسبت به جابجایی سالانه دو میلیون تن کالای ترانزیتی اقدام می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این تعداد از ناوگان خارجه تحت پوشش و طرف قرارداد با شركت‌های حمل و نقل بین‌المللی استان و خارج از استان هستند بیان داشت: حضور این تعداد از ناوگان خارجی در استان بیش از حد نیاز بوده و لذا این موضوع حضور ناوگان ایرانی را در این رقابت كاهش می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه از این پس مجوز فعالیت ناوگان خارجی برای حضور در بخش حمل و نقل جاده ای استان براساس نیاز سنجی صادر خواهد شد ادامه داد: حمل و نقل کالاهای ترانزیتی و همچنین فعالیت ناوگان عمومی خارجی به زودی به صورت نظام مند اجرا و عملیاتی خواهد شد.
 
وی ظرفیت ناوگان حمل ونقل ایرانی را در مقایسه با کشورهای افغانستان و پاكستان در شرایط بسیار مطلوبی عنوان کرد و گفت: ﺗﻘﻮﯾﺖ و حمایت از ناوگان ایرانی زمینه و بستر بسیاری از فعالیت های اقتصادی و همچنین فرصت های متعددی را  به منظور ایجاد اﺷﺘﻐﺎل زاﯾﯽ، ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری و ﺗﻮﻟﯿﺪ فراهم خواهد ساخت.
 
وی تقویت و حمایت از ناوگان داخلی را یکی از عوامل مهم در بهبود وضعیت صادرات و ترانزیت کشور دانست و بیان داشت: حضور ناوگان خارجی متناسب با نیازها در حمل ونقل کشور، به كاهش هزینه های حمل و نقل، بهبود کیفیت خدمات و به افزایش رقابت در این حوزه كمك خواهد کرد.
 
خانقایی همچنین در این نشست از فراهم شدن زمینه ارائه سوخت مورد نیاز ناوگان ایرانی و خارجی در مرزهای استان به نرخ شناور خبر داد و گفت: زیر ساخت این اقدام در مرزهای سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.