| کد خبر: 12194 |

◄ گرد و غبار، بار دیگر هوای تهران را به مرز اضطرار رساند / هوای تهران، پیش بینی سازمان هواشناسی را بهم زد

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه هوای تهران در مرز اضطرار قرار گرفته است، گفت: این در حالی است که سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که روند گردو غبار سیر نزولی خواهد داشت.

حشمت الله بسطامی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به افزایش ناگهانی آلودگی هوای تهران، گفت: شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون هوای امروز تهران 190 است و این در حالی است که در روز گذشته 96 بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که علت اصلی این افزایش 94 واحدی به علت گرد و غباری است که شب گذشته در تهران شاهد بودیم.

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه سازمان هواشناسی در خصوص منشا این آلودگی اطلاعاتی نداده است، اظهار کرد: البته سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که این گرد و غبار روند نزولی خواهد داشت و بر میزان آن کاسته خواهد شد که در این صورت میزان آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون آلاینده شاخص امروز است، گفت: هم اکنون هوای تهران در آستانه شرایط اضطرار قرار گرفته است و به تمامی افراد جامعه توصیه می شود تا آنجایی که می توانند از فعالیت های بدنی و ورزش در فضای باز اجتناب کنند، همچنین کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی هم باید از تردد در هوای آزاد جدا خودداری کنند.

گفتنی است، شب گذشته گرد و غبار با سرعتی حدود 10 تا 12 متر بر ثانیه در سطح پایتخت ایجاد شد که وزش باد با سرعت کم میدان دید را تا 500 متر کاهش داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.