| کد خبر: 1216 |

افزایش ایمنی سفر اصلی‌ترین دغدغه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای

تین نیوز | ​همزمان با آغاز پيش‌فروش حضوري بليت اتوبوس‌هاي برون‌شهري، وزير راه و شهرسازي به همراه معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي و معاونان اين سازمان از پايانه مسافري جنوب و غرب تهران بازديد كرد.
به گزارش تین نیوز از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي، دكتر عباس آخوندي  وزير راه و شهرسازي در اين بازديد در جمع خبرنگاران و مسئولان و مديران پايانه‌هاي مسافري تهران، ايمني در حمل‌و‌نقل عمومي برون‌شهري را اولويت اصلي وزارت راه وشهرسازي ذكر كرد و افزود: براي افزايش ايمني سفر، معاينه فني وسيله‌نقليه و كنترل رفتار رانندگان به طور مستمر مورد توجه قرار دارد و تمام فرايند‌هاي جابه‌جايي مسافر از ورود به پايانه تا پياده شدن در مقصد و همچنين فرايندهايي كه اتوبوس‌هاي برون‌شهري طي مي‌كنند مورد بازنگري قرار گرفته و بخش براي سفرهاي نوروزي هموطنان آماده گرديده است.
وي اظهار داشت: طبق گزارش‌هايي كه در ماه‌هاي گذشته ارائه شده بود، ايستگاه‌هاي بازرسي فني اتوبوس‌هاي برون‌شهري در پايانه‌ها قبل از حركت آغاز به كار كرده است و واضح و روشن مي‌باشد كه ايمني وسيله‌نقليه در مرحله نخست و كنترل رفتار رانندگان در طول سفر مي‌تواند ايمني سفرها را ارتقا دهد.
دكتر آخوندی با بیان این که بازرسی های فنی اتوبوس ها باید به صورت مستمر انجام شود گفت: هر اتوبوسی پس از انجام هر سرويس ممكن است دچار مشکلات فنی شود و لذا سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با همكاري تشكلهاي صنفي بر بحث مديريت فني ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي جديت بيشتر از هر زمان را دارند.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بايد با شيوه‌هاي مختلف رفتارهاي رانندگان تحت كنترل باشد، افزود: هر چند که رانندگان قشر زحمتکشی هستند و معمولاً به خاطر شغل خود از خانواده‌هایشان دور هستند، اما باید با مکانیزم‌های مختلف آرامش خاطر آنان فراهم آيد، زيرا اين امر در رفتار رانندگان در راه‌های کشور در جهت افزايش اطمينان خاطر مسافران بسیار تأثیرگذار است و متوليان و شركتها ملزم هستند در انتخاب رانندگان خود مسائل زیادی را مورد توجه جدی قرار دهند.
وي همچنين بر لزوم سلامت جسمي رانندگان، قدرت كنترل وسيله‌نقليه و آموزش آنها تأكيد كرد و گفت: كسي كه مي‌خواهد وسيله‌نقليه را كنترل كند بايد صلاحيت‌هايي بيشتر از داشتن گواهينامه ‌داشته باشد. همچنين بايد رفتارهاي رانندگان و رضايت‌مندي مسافران و احياناً شكايت‌هاي آنان در طول شبانه‌روز با شماره‌هاي تعاوني‌هاي مسافربري كه در بليت‌ها قيد شده است و يا امكانات ارتباطي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اطلاع‌رساني شود.
وي خاطرنشان كرد: ایجاد مراکز معاينه و بازرسی فنی برای ناوگان حمل‌ونقل بین‌شهری نيز بدون شک ضریب ایمنی را در کشور افزایش خواهد داد و خوشبختانه آمادگي بخش خصوصي جهت سرمايه‌گذاري در اين بخش از شرايط خوبي برخوردار است.
دكتر آخوندي همچنين با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌‌اي به استان‌ها طي دو ماه گذشته، بر انجام اقدامات ايمني همچون نصب علائم، خط‌كشي و ساير اقدامات عمليات راهداري جهت افزايش ايمني تأكيد كرد.
وي در ادامه، هماهنگي بين حمل‌ونقل برون‌شهري در پايانه‌هاي مسافري با حمل‌ونقل درون‌شهري  درجهت آسايش شهروندان را مهم ارزيابي كرد و افزود: در پايانه مسافري غرب سالانه حدود 30 ميليون و در پايانه جنوب سالانه 10 ميليون مسافر جا‌به‌جا مي‌شوند كه براي ارائه خدمات نيازمند ارتقاي سطح خدمات هستيم تا فضايي مطلوب‌تر ايجاد شود.
وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اجراي مرحله دوم هدفمند كردن يارانه‌ها تصريح كرد: در اين مرحله اصلي‌ترين كار در حوزه حمل‌ونقل كاهش سن ناوگان است كه صرفه‌جويي در مصرف انرژي و ايمني بيشتر را به دنبال خواهد داشت.
براساس اين گزارش، مهندس داود كشاورزيان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نيز از بکارگیری مجموعاً 90 هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌کرایه برای جابه‌جایی مسافران در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 20 هزار دستگاه اتوبوس و 36 هزار دستگاه مینی‌بوس برای خدمت‌رسانی به هموطنان در تعطیلات نوروزی آماده شده‌اند و به همین تعداد سواری‌کرایه بین‌شهری در این ایام وظیفه جابه‌جایی مسافران را برعهده خواهند داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنين با اشاره به سیاست‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مورد نحوه فروش بلیت به متقاضیان تصريح كرد: سیاست سازمان بر این است که فروش بلیت از پایانه‌ها خارج شود و مردم قبل از حضور در پایانه‌ها با خرید بليت‌های موردنیاز و با برنامه‌ریزی قبلی، سفر خود را از پایانه‌ها آغاز کنند.
مهندس کشاورزیان با تأكيد بر ضرورت استفاده از شبکه‌های اینترنتی برای فروش بلیت به متقاضیان سفر گفت: استفاده از دفاتر فروش در سطح شهر نیز می‌تواند در ایجاد سهولت خرید بلیت قبل از حضور در پایانه‌ها، کمک مؤثري داشته باشد.
وی افزود: خوشبختانه سال‌جاري فروش اینترنتی بلیت رشد خوبی داشته است كه اميدواريم این روند همچنان رو به رشد باشد تا مردم به راحتی بتوانند بلیت موردنیاز خود را قبل از سفر تهیه کنند و با برنامه و مديريت سفر نمايند.
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با بيان اينكه برای فروش بلیت اتوبوس‌های فوق‌العاده، فروش اینترنتی عملی نیست و مردم بايد با حضور در مراکز فروش بلیت و حذف واسطه‌های احتمالی بلیت‌های موردنیاز خود را خریداری کنند، ابراز اميدواري كرد همه دست‌اندرکاران تلاش کنند تا با برقراری سرویس‌های مناسب و فوق‌العاده، هموطنان با خیالی آسوده سفر کنند.
براساس اين گزارش، وزير راه و شهرسازي ضمن بازديد از پايانه مسافري جنوب و غرب استان تهران، از نزديك با مسافران، كاركنان تعاوني‌ها و شركتهاي مسافربري رانندگان، کمک رانندگان و كارشناسان فني و از محوطه‌هاي داخلي و بيروني پايانه و داخل اتوبوس‌ها بازديد كرد.
وي همچنين از فضاي عمومي پايانه‌ها و ساير خدمات رفاهي شامل محل مادر و كودك، شهر كتاب، سالن غذاخوري نيز بازديد نمود.
اضافه مي‌نمايد در اين بازديد معاونين و مديران ذيربط سازمان، مسئولين تشكلهاي صنفي مسافري و برخي از مديران شركتها و تعاوني‌هاي مسافربري وزير راه و شهرسازي را همراهي مي‌كردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.