| کد خبر: 12116 |

ضرورت توسعه شبکه ریلی و مشارکت بخش خصوصی در کرمان

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تصادفات و تلفات ناشی از ترافیک زیاد شبکه ارتباطی استان به واسطه مشارکت بخش خصوصی و توسعه شبکه ریلی برطرف می‌شود.
 
خداداد مقبلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای حمل و نقل استان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بخشی از تصادفات و تلفات جاده‌ای استان به ترافیکی که روی جاده‌های ما حاکم است، برمی‌گردد.
 
مقبلی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی در حمل و نقل استان کرمان در شورای برنامه‌ریزی در حال پیگیری است، گفت:‌ مشکلات شورای حمل و نقل ایمنی که در این جلسه مطرح می‌شود را به شورای برنامه‌ریزی استان منتقل می‌کنیم.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه نگاه مسولان استان بر مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در توسعه استان کرمان است، ادامه داد: این نگرش بسیار پسندیده است و می‌تواند استان را نجات و به سمت جایگاهی که شایسته آن است، سوق دهد.
 
این مسئول بیان داشت: استان کرمان وسعت، جایگاه و ظرفیت‌های زیادی دارد و اگر بخش خصوصی وارد شود، این استان می‌تواند جایگاه اصلی خود را بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و در بخش حمل و نقل پیدا کند.
 
وی افزود: مشکلات زیادی در بخش‌های متفاوت حمل و نقل وجود داشت و در جلسات متعدد در شورای برنامه‌ریزی استان و در جلساتی که با حضور استاندار در ارتباط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار شد، منعکس کردیم و تصمیماتی هم در آن  جلسات اخذ شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خاطرنشان کرد: کرمان استانی معدنی است و حمل و نقل این مواد معدنی در جاده‌ها مشکلات زیادی را برای ترافیک جاده‌های استان کرمان ایجاد کرده است.
 
مقبلی با بیان اینکه تصادفات و تلفاتی که در شبکه جاده‌ای داریم ناشی از ترافیک زیاد شبکه ارتباطی استان است، یادآور شد: این مشکل به واسطه مشارکت بخش خصوصی و توسعه شبکه ریلی برطرف می‌شود.
 
این مسئول ادامه داد: توسعه شبکه ریلی و مشارکت بخش خصوصی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: برای توسعه شبکه‌های ریلی، هوایی و تکمیل شبکه زمینی نیاز به مشورت و گمانه‌زنی‌های  زیادی با بخش خصوصی است تا بتواند با سهم آورده‌ خود آنچه که لازمه توسعه شبکه حمل و نقل است را به مرحله اجرا برساند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: توسعه شبکه حمل و نقل و تکمیل شبکه بزرگراهی که مورد توجه مسولان استان است، می‌تواند در کاهش  تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر باشد.
 
مقبلی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی از شبکه جاده‌ای استان استفاده می‌کند، گفت: در این راستا ورودی و خروجی‌های فرعی زیادی به راه‌های استان داریم که ساماندهی این ورودی و خروجی‌ها می‌تواند در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تاثیرگذار باشد.
 
وی با بیان اینکه در بخش احداث‌ راه‌های استان هنوز مشکلات زیادی داریم، متذکر شد: برنامه‌ریزی‌هایی  در زمینه پرداخت مطالبات پیمانکاران از محل فروش سهام انجام شده که اگر پرداخت شود، می‌توانیم امیدوار باشیم پروژه‌هایی را که در شبکه بزرگراهی آغاز کردیم، امسال به بهره‌برداری برسند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.