| کد خبر: 12101 |

احداثجاده‌ی کمربندی مریوان با حفظ تالاب زریبار

تین نیوز | فرماندار مریوان گفت: شهرستان مریوان نیاز مبرمی به جاده‌ی کمربندی دارد و این مهم با حفظ محیط زیست و به‌ویژه حفظ تالاب بسیار زیبای زریبار اجرایی می‌شود.
 
«محمد فلاحی» اظهار کرد: توجه به عوامل تأثیرگذار بر محیط زیست تالاب زریبار در ساخت جاده‌ی کمربندی ضروری بوده و نه فقط به آن بی‌توجهی نشده بلکه مورد تأکید نیز بوده است.
 
وی افزود: در ساخت این کمربندی باید توجهی ویژه داشت تا بر پیکر تالاب، زخمی وارد نشود و از همین‌رو طی جلسه‌ای که در استانداری کردستان و با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی و برخی مسئولان و مدیران استانی برگزار شد، نقشه‌ی احداث جاده‌ی کمربندی مریوان بیشتر بررسی و اصلاح شد و قسمت‌هائی از آن نیز تغییر یافت.
 
فرماندار شهرستان مریوان، با بیان اینکه هدف اصلی احداث این جاده ساماندهی تردد ماشین‌های سنگین حامل بار در محدوده‌ی داخل شهر است، خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان یک شهر توریستی گردشگری است و فلسفه‌ی ایجاد جاده‌ی کمربندی مریوان بهبود وضعیت زیرساخت‌ها بمنظور رونق و توسعه‌ی این صنعت است پس باید همه‌ی احتمال‌های موجود را در نظر داشت و به شیوه‌ای کارشناسانه بررسی کرد.
 
فلاحی با عنوان این نکته که احداث این کمربندی کاستن بار ترافیک، حفظ انبیه و خیابان‌های داخل شهر است هم‌چنین آسایش شهروندان و مسافران باتوجه به موقعیت خاص این شهرستان است ادامه داد: هدف اصلی و نهائی از ایجاد پروژه‌های عمرانی خدمت به مردم در کنار حفظ محیط زیست است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که با ساماندهی ماشین های سنگین و ارمغان امنیت جانی شهروندان این پروژه به شیوه ای احداث شود که کوچکترین خساراتی به طبیعت بکر اطراف مریوان را وارد نکند.
 
فرماندار مریوان تصریح کرد: سرلوحه کاری در اجرای پروژه های دولت تدبیر و امید حفظ محیط زیست بوده و در اجرایی کردن آن نیز از کارشناسان خبره ای استفاده می شود که تمامی جنبه های مثبت و منفی طرح سنجیده خواهد شد و سپس با تبدیل نقاط ضعف به نقاط قوت طرح ها اجرایی شده و تا زمانی که مورد بررسی کارشناسانه قرار نگیرد به اجرا در نخواهد آمد.
 
فلاحی خاطرنشان کرد: احداث جاده‌ی کمربندی با یک نقشه‌ی جامع و کامل به اجرا درمی‌آید و به شیوه‌ای است که کوچکترین لطمه‌ای به حیاط وحش تالاب زریبار وارد نشود.
 
وی یادآور شد: تالاب زریبار همانند نگینی است که بر غرب کشور می‌درخشد و این نعمتی الهی است، از این‌رو همه‌ی تلاش مسئولان در کنار حفظ وضعیت موجود احیای این مکان به‌عنوان یک مکان گردشگری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.