| کد خبر: 120929 |

۳۰۰ ملک ناایمن در منطقه ۱۲

تین‌نیوز| شهردار منطقه 12 گفت: از 112 هکتار بازار تهران بیش از 50درصد آن در بافت فرسوده قرار دارند و تعدادی از ملک‌های مسکونی تبدیل به انبارهای کیف و کفش شده است. به گزارش خبرگزاری فارس،‌ عابد ملکی در حاشیه بازدید از بازار تهران که با حضور احمد حکیمی‌پور و محمد حقانی از اعضای شورای شهر تهران انجام شد، اظهار کرد: مقاوم‌ سازی‌ها با همکاری سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی افزود: املاک بازار دارای موضوعات حقوقی است و اختلاف‌هایی بین مالکان و سرقفلی‌داران وجود دارد که باید رفع شود. ملکی افزود: ایمنی در بازار به سه دسته فرسودگی،‌ حریق و آتش‌نشانی و نوع بهره‌برداری املاک تقسیم‌بندی می‌شود و حجم زیادی بار قابل اشتعال در سطح بازار وجود دارد که باید اقداماتی درخصوص ساماندهی بارها نیز انجام شود. شهردار منطقه 12 گفت: یکی از نگرانی‌های ما برای اجرای دستورالعمل‌های ایمنی و حفظ جان مردم است.

وی بیان کرد: مجموع بازار تهران 112 هکتار است که دارای 4200 واحد است. ملکی یادآور شد: 53 هکتار از بافت بازار فرسوده و مابقی نیز بافت ناپایدار است. او درباره شیرهای آ‌تش‌نشانی برای اطفای حریق در بازار بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌های آتش‌نشانی و تجهیزات لازم در برنامه‌های شهرداری است. شهردار منطقه 12 بیان کرد: اطلاع‌رسانی و کسب آموزش‌های لازم برای مالکان بازار در اولویت قرار گرفته است و در این خصوص نیز اقداماتی صورت گرفته است.

شهردار منطقه 12 درمورد پروژه ایمن‌سازی بازار گفت: اجرای دستورالعمل ایمنی باید به یک مطالبه عمومی و فرهنگ تبدیل شود و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این خصوص تذکرات لازم را بدهند. وی درباره جلسه‌ای که با دادستانی تهران برای ساختمان‌های ناایمن و فرسوده برگزار شد، اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور دادستانی و شهرداران منطقه 11 و 12 برگزار شد و در این جلسه دستگاه‌های مختلف نسبت به وظایف خود آگاه شدند و قرار شد اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.