| کد خبر: 12060 |

بهانه انتقال مترو به زیرزمین، ورامین را از نعمت مترو محروم می‌کند

تین نیوز | نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: بهانه انتقال مترو به زیرزمین، ورامین را از نعمت مترو محروم می‌کند.
 
سیدحسین نقوی‌حسینی در جلسه شورای اداری شهرستان ورامین اظهار داشت: پروژه متروی شهرستان ورامین در سال 85 به تصویب دولت نهم رسید و در ابتدا قرار بود که شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی خدمات ریلی را به مردم مناطق قرچک، ورامین و پیشوا ارائه کند.
 
وی ادامه داد: پس از این که بنده به‌عنوان نماینده مردم ورامین انتخاب شدم با مدیران وقت راه‌آهن جلسه‌ای برگزار کردم که این افراد اظهار داشتند که می‌خواهیم در کنار راه‌آهن سراسری تهران ـ مشهد دو خط ریل آهن دیگر به سمت مشهد، ترکمنستان و قرقیزستان احداث کنیم و لابه‌لای آن خدمات ریلی به این شهرستان‌ها ارائه کنیم.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در گفته مسئولان وقت شرکت راه‌آهن این امر به صراحت بیان شد که اصل راه‌آهن است و خدماتی را که به شما می‌دهیم در حاشیه کار قرار دارد و ممکن است یک روز قطع شود.
 
نقوی عنوان کرد: جلسات متعددی با رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و سه وزیر وقت برگزار شد و اظهار گردید که شما به مردم قول مترو دادید، این چیزی که احداث می‌شود راه‌آهن است و در اصل برای ما هم نیست.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با برگزاری جلسات متعدد و طی کردن پروسه‌ای سه ساله، اجرای متروی ورامین از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به مترو واگذار شد تا خدمات مترو خاص این سه شهرستان بوده و به شبکه مترو تهران متصل شود به این خاطر پیمانکار و مجری طرح مترو شد.
 
وی اظهار داشت: رئیس جمهور وقت خارج از برنامه 150 میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای این پروژه گذاشت و کار را به‌طور کامل به شرکت مترو واگذار کرد و این شرکت با انتخاب سه پیمانکار کار را با سرعت انجام داد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون در حوزه شهرستان قرچک و پیشوا هیچ مشکلی نداریم و زمین ایستگاه تأمین، پل‌ها و زیر سازی در حال انجام است و حتی زمین 15 هکتاری دپوی مترو نیز با وجود تمام مشکلات در شهرستان پیشوا تأمین شد.
 
نقوی اضافه کرد: اجرای پروژه مترو در ورامین نیز با سرعت مناسب در حال اجرا بود تا این‌که شورای شهر ورامین به بهانه این‌که در طرح تفضیلی راه‌آهن از محدوده ورامین خارج می‌شود جلوی کار را گرفت و اجازه ادامه کار به شرکت مترو را نداد.
 
وی تأکید کرد: جلسه‌ای در شورای اسلامی شهر ورامین تشکیل شد و با حضور فرماندار پروژه مترو بار دیگر مرور شد و به اعضای شورای اسلامی و شهردار ورامین اظهار شد با توجه به این که شهرداری حتی یک ریال نیز نمی‌تواند از بودجه ملی برای اجرای طرح‌های خود استفاده کند، اجرای طرح تفضیلی باید به‌طور کامل توسط خود شهرداری و با بودجه‌های خود شهر اجرا شود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتقال راه‌آهن از شهر ورامین پروژه ملی نیست و این خود شهرداری ورامین است که باید پروژه‌ای را که خود تعریف کرده اجرا کند، انتقال 11 کیلومتر راه‌آهن از ورامین به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در صورتی که از بودجه 36 میلیارد تومانی ورامین تنها 8 میلیارد صرف فعالیت‌های عمرانی می‌شود که اگر شهرداری بخواهد با این پول پروژه انتقال راه‌آهن را اجرا کند به 120 سال زمان نیاز دارد.
 
نقوی عنوان کرد: انتقال راه‌آهن از بافت ورامین فکر خوبی است اما این کار شدنی نیست و به صلاح مردم هم نیست که یک پروژه شدنی با پول را متوقف کنیم چون بناست این کار نشدنی انجام شود.
 
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه مشترک با اعضای شورای اسلامی مطرح شود این که قرار است یک روز راه‌آهن از ورامین منتقل شود نباید به این منجر شود که مردم از حق مسلمشان محروم شوند که آن‌ها هم پذیرفتند ولی بعد از جلسه مسأله دیگری مطرح شد که مترو باید در محدوده ورامین به زیر زمین منتقل شود.
 
نقوی ابراز کرد: جلسه دیگری تشکیل شد و اظهار شد که شما نماینده مردم در مدیریت شهرستان هستید ولی واقعیت این است که مردم مترو می‌خواهند حالا چه روی زمین، روی هوا و یا زیر زمین واقعیت این است و نباید با واقعیت جنگید ولی باز این افراد قانع نشدند.
 
وی متذکر شد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به ما می‌گوید شما غاصب هستید و مسیر ما را غصب کرده‌اید، راه آهن دنبال این است پروژه متروی ورامین اجرا نشود، این را به اعضای شورای اسلامی و شهردار ورامین گفته‌ایم که اگر شما نگذاشتید مترو اجرا شود و راه‌آهن دو خط قطار سراسری تهران ـ مشهد را به چهار خط تبدیل کرد دیگر هیچ وقت نمی‌توانید جواب مردم این شهرستان بدهید و این امر در تاریخ شهرستان باقی می‌ماند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هفته گذشته جلسه‌ای در استانداری تهران تشکیل شد که با بحث منطقی فرماندار ورامین، راه ورود راه‌آهن به این پروژه بسته شد و مقرر شد که این پروژه باید توسط مترو انجام شود ولی بازهم شهردار و شورای اسلامی شهر ورامین اصرار کرده‌اند که باید مترو در منطقه ورامین زیر زمین برود و شهردار ورامین اعلام کرده که 50 درصد اعتبار مورد نیاز را هم ما می‌دهیم.
 
نقوی اذعان کرد: انتقال متروی ورامین به زیر زمین به 250 میلیارد تومان نیاز دارد حال چگونه شهرداری ورامین با 8 میلیارد اعتبار عمرانی می‌خواهد این پول را تأمین کند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شهردار و شورای اسلامی ورامین زیر بار هیچ توضیحی نمی‌روند و بحث بی منطق و استدلال انتقال پروژه متروی ورامین به زیر زمین باعث شده تا اجرای کار در حوزه ورامین متوقف شود.
 
وی گفت: از استاندار تهران می خواهیم که به عنوان نماینده دولت در استان این موضوع را پیگیری کرده و مشکلات را حل کنند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر زیرزمین رفتن متروی ورامین با استدلال منطقی همراه بود، قطعاً تمام مسئولان از آن حمایت می‌کردند، ما همگی اهل ورامین هستیم دلمان برای شهرمان می‌سوزد ولی این کار نشدنی است و در تصور هیچ کس نمی‌گنجد و تنها اعلام آن باعث شده تا یک کار شدنی به غیر ممکن تبدیل شود و جلوی حق مردم را بگیرد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930408001533#sthash.eoDHiVpK.dpuf

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.