| کد خبر: 12037 |

۲۵۰ میلیارد تومان بودجه برای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) در سال جاری

تین نیوز | مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در استان فارس 120 هزار واحد مسکن مهر تعریف شده که 60 درصد آن تحویل داده شده و 40 درصد باقی مانده نیز در سال جاری به اتمام می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان فارس، وی با اشاره به اینکه علیرغم مواجه شدن با تغییرات در قیمت های مسکن مهر، بخشنامه های جدید مسکن مهر به زودی ابلاغ و پروژه های مسکن مهر فعال تر خواهند شد، اظهار داشت: از مجموع 50 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر در استان فارس 20هزار واحد مشمول این بخشنامه های جدید می شوند و مابقی مسکن مهر خودمالکی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تدوین طرح جامع در حوزه مسکن و حمل و نقل برای استان فارس اشاره کرد و گفت: طرح های جامعی که در دست اقدام داریم با توجه به سرشماری سال 90 در حال تنظیم است و نقشه راه استان فارس در بخش های حمل و نقل و مسکن را مشخص می نماید.

عشایری با ذکر این که مثلاً کمبود مسکن در استان فارس با این طرح جامع مشخص خواهد شد، خاطرنشان ساخت: در راه تدوین طرح های جامعه و سند های توسعه همکاری دانشگاهیان و صاحبنظران امر را می طلبیم.

عشایری با بیان این که دولت تایید می کند که نقش حاکمیتی خود را در تدوین شهرها به سمت شهروند محوری ببرد، گفت: در بخش شهرسازی نقش حاکمیتی دولت را در برنامه ریزی به شدت پیگیری و اجرا می شود.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص تراکم فروشی شهرداری ها گفت: شهرداری وقتی در تامین منابع مالی توانمند نباشد مجبور به فروش تراکم یا به اصطلاح تراکم فروشی می شود که این موضوع توسعه شهر را تحت الشعاع قرار می دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: طرح توسعه حرم از ابعاد گوناگونی برای ما اهمیت دارد، از بعد معنوی افتخار همه ماست که خدمت کنیم به شاهچراغ (ع) اما از ابعاد دیگر این افتخار نصیب مجموعه راه و شهرسازی فارس شده که طرح توسعه حرم را در سه فاز اجرا کند.

عشایری همچنین به تشکیل شورای سیاست گذاری توسعه حرم اشاره کرد و خبر داد: هر هفته جلساتی با حضور مسئولان و متولیان امر در خصوص طرح توسعه حرم تشکیل و راهکارهایی برای این مهم ارائه می شود.

وی افزود: کل مساحت پروژه 57 هکتار است که حدود 20 هکتار از این پروژه تا حدی مرتبط با توسعه مستقیم طرح است و با برآوردی که انجام شده بین 500 تا 600 میلیارد تومان برای آن نیازمند است که تامین بودجه آن از سه محل بودجه عمومی دولت، درآمد تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی و منابعی که در قانون برای آن دیده شده تامین می گردد.

عشایری یادآور ساخت: در سالجاری 250 میلیارد تومان بودجه برای طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) در نظر گرفته شده که پیش بینی می شود 100 میلیارد تومان آن تخصیص یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به ساخت بیمارستان های مختلف از جمله بیمارستان فسا، جهرم، بیمارستان حضرت زینب و مرکز توانبخشی شهر شیراز توسط اداره کل راه و شهرسازی فارس گفت:در سال گذشته بیمارستان های خشت و فراشبند را تحویل دادیم، امسال نیز بیمارستان بیضا با 98 درصد پیشرفت و نیز مرکز توانبخشی آماده افتتاح خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در بخش حمل و نقل در استان فارس توضیحاتی را ارائه داد و گفت: مهمترین پروژه ای که در بخش حمل و نقل در فارس دارای اهمیت استراتژیک است آزادراه شیراز اصفهان می باشد که این پروژه جزء ویژه ترین پروژه های راه و شهرسازی محسوب می گردد.

او ادامه داد: در سال جاری اعتبار بسیار مناسبی از محل عمران و مشارکت برای پروژه جذب شد و پروژه حدود 150 میلیارد تومان اعتبار برای امسال دارد که هم اکنون پروژه از فعالیت بسیار خوبی برخوردار است.
عشایری خبر داد: یقینا در سال 95 و 96 بصورت 100درصد آزادراه شیراز-اصفهان را تحویل خواهیم داد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی کلی حدود 17درصد است و پیمانکار را ماهیانه بین 1.5 تا 2 درصد پیشرفت فیزیکی الزام کرده ایم.

عشایری به اختصاص 75 هزار تن قیر یارانه ای برای استان فارس در سال 91 و 92 اشاره کرد گفت: از این حیث رتبه اول در کشور را داریم و این بدان معناست که عملا 75میلیارد تومان پول وارد استان شده ، هم چنین 85 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران از محل فروش سهام شرکت های دولتی گرفتیم که فارس در این بخش باز رتبه اول را به خود اختصاص داد.

او در پاسخ به سئوالی در خصوص کمربندی شیراز گفت: امسال این پروژه ردیف اعتباری دارد که امید داریم سریعتر به پایان برسد اما معضل ترافیک شیراز در کمربندی حل نخواهد شد.

عشایری اظهار داشت: کمربندی شیراز باید تک مدیریتی شود آنجا که در حیطه شهر است باید بر عهده شهرداری باشد و آنجا که بیرون شهر است بر عهده راه و شهرسازی باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.