| کد خبر: 119959 |

◄ نقش دولت در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی

تین‌نیوز| شهریورماه سال جاری بود که با تصویب شورای عالی اقتصاد دولت ماموریت یافت تا 2000 واگن به منظور افزایش ظرفیت مترو در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد که پس از گذشت 4 ماهر از این تصمیم شنیده شده، اتفاق خاصی در این بخش نیفتاده است. 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون عمران و توسعه امورشهری و روستائی وزیر کشور با تائید این خبر، اظهار داشت: اقدامات در ارتباط با خرید و افزودن 2000 دستگاه واگن به حمل‌ونقل ریلی عمومی از سوی دولت در حال انجام است.

حمید خندان‌دل در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: اقدام دیگری که دولت به منظور ساماندهی حمل‌ونقل عمومی در سال جاری انجام داد، نوسازی شبکه تاکسیرانی‌های شهری کشور است که، تا به این تاریخ بیش از 40 هزار دستگاه از این نوع خودرو  را با همراهی خودروسازان داخلی به انجام رسانده و امید می‌روی با بهر‌ه‌گرفتن از این فرصت شاغلین این عرصه بهتر بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: هم‌چنین تسهیلات ارزان قیمتی هم برای نوسازی و گسترش ناوگان اتوبوسرانی در اختیار قرار دادن شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که به زودی محقق خواهد شد تا این مد حمل‌ونقلی نیز هر چه سریع‌تر نوسازی و توسعه خوبی پیدا کند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های با تاکید بر ضرورت نوسازی و بهسازی این بخش از حمل‌ونقل عمومی، گفت: وزارت‌کشور در این راه همراهی خوبی با شهرداری‌ها داشته و به‌طور قطع این همراهی ادامه خواهد یافت و برای نوسازی هم باید اقدامات گزارش پیدا کند.

خندان‌دل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که، «خوشبختانه کشور در تولید اتوبوس به مرز خودکفائی رسیده است»، گفت: سال‌های زیادی است که تولید اتوبوس در کشور با استانداردهای روز دنیا در ایران تولید می‌شود و لذا نیازی به واردات به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از دیگر کشورها احساس نمی‌شود.

 به گفته وی، استاندارد ساخت اتوبوس‌های ایرانی در ردیف تولیدات خارجی است و خودروسازان ایرانی در این بخش به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌اند، با ایجاد ارتباط با برندهای مطرح دنیا و تولیدکنندگان ایرانی، وضعیت ساخت اتوبوس ما، روزهای بهتری را نیز در پیش خواهند داشت زیرا جریان انتقال تکنولوژی به کشور رو به افزایش خواهد گذاشت.

معاون عمران و توسعه امور شهری وروستائی وزیرکشور در پایان خاطرنشان کرد: این‌که بخش زیادی از آلاینده‌ها ناشی از تردد اتوبوس‌های فرسوده است بر کسی پوشیده نیست که امید می‌رود با تلاش‌های انجام شده هر چه زودتر منتج به نتیجه شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.