| کد خبر: 119053 |

ساختمان‌های ناایمن تهران رتبه‌بندی می‌شود

تین‌نیوز| معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده در نشست مشترک مسئولان مرتبط با حوادث، ساختمان‌های ناایمن شهر تهران برای ایمن‌سازی رتبه‌بندی می‌شوند.
به گزارش ايرنا، اسماعیل نجار  در اين باره اظهارداشت: این ساختمان‌ها پس از رتبه بندی، به صورت اولویت بندی شده برای ایمنی سازی در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود40 درصد ساختمان های خیابان جمهوری ناایمن هستند و باید ایمن سازی شوند، افزود: ایمن سازی ساختمان های ناایمن با مشارکت شهرداری تهران، مردم و مالکین انجام خواهد شد.
نجار اظهارکرد: طبق تصمیم اتخاذ شده، همچنین مقرر شده است تا شهرداری تهران و دیگر دستگاههای اجرایی ذی ربط برای ایمن سازی ساختمانهای ناایمن، اقدام کنند.

معاون وزیرکشور تاکیدکرد: همچنین مقرر شد تا بازدیدهای دوره ای از ساختمان ها ، توسط ناظران ساختمان ها و کارشناسان صورت گیرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: بازدیدهای دوره ای منظم از ساختمان های با مراکز جمعیتی بالا همچون مدارس، مساجد، ساختمان های بلند مرتبه که جمعیت زیادی رادر خود جای می دهند در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیرکشور با اشاره به سازکارها و تسهیلات دولت برای ایمن سازی ساختمانها، افزود: امیدوارم حادثه ساختمان پلاسکو برای همه ما درس عبرت شود و مردم از فرصت فراهم شده برای ارتقای ایمنی ساختمان های خود اقدام کنند.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت.

پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
همچنین در این حادثه 4 شهروند(کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.