| کد خبر: 11616 |

بازدید معاون اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از بندر شهید رجایی

تین نیوز | معاون اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هیئت همراه در جریان سفر به استان هرمزگان، از دروازه طلایی اقتصاد ایران بازدید کردند.
 
علیرضا بیات ظهر امروز در رأس هیئتی متشکل از چند تن از مدیران ستاد مرکزی و مسئولان دبیرخانه کمیسیون استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در قلب پایتخت اقتصادی ایران از امکانات و قابلیت‌های مجتمع بندری شهید رجایی، کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری بازدید کرد.
 
سالن خدمات دریایی و بندری، دستگاه ایکس ری و باسکول‌ها، اراضی پشتیبانی، پایانه شماره یک و دو کالاهای کانتینری، بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی بندر شهید رجایی و فازهای 1 و 2 طرح توسعه این مجتمع بندری از جمله بخش‌های بزرگترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید هیئت اعزامی از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور قرار گرفت.
 
جمعی از معاونین و مشاوران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و معاونین دستگاه نظارت گمرکات استان در جریان بازدید از بندر شهید رجایی، این هیأت را همراهی می‌کردند.
 
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جریان این بازدید، هدف از حضور خود در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور را آشنایی بیشتر مسئولان ستاد با فرآیندهای تجارت بین‌المللی کشور و کمک به تسهیل فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی مستقر در این بندر عنوان کرد. 
 
علیرضا بیات ظرفیت‌های ایجاد شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ارتقای توان عملیاتی تخلیه و بارگیری کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور را شایسته ستایش دانست و ضمن تشریح مأموریت‌ها و رسالت‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باور ما این است که هر چه به تسهیل فرآیندها و انضباط بخشی فعالیت‌های تجاری به عنوان یک اقدام پیشگیرانه کمک شود، از وقوع فساد و تخلفات اقتصادی در مبادی رسمی ورود و خروج کالا به کشور جلوگیری خواهد شد.
 
وی یادآور شد، مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران با برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری و بیش از 40 پست اسکله، امکان پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر و اقیانوس‌پیما را داراست.
 
این بندر در 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود 100 میلیون تن کالا، بیش از 55 درصد حجم کل صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت کالا در کشور را بر عهده دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.