| کد خبر: 114768 |

موافقت اصولی ساخت ۶۵ مجتمع بین راهی در سیستان و بلوچستان صادر شده است

تین‌نیوز| مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وسعت استان و فاصله زیاد بین مراکز جمعیتی، در طرح جامع مکان یابی 95 نقطه برای ساخت مجتمع خدماتی رفاهی پیش بینی شده که از این تعداد تاکنون برای ساخت 65 مجتمع موافقت اصولی صادر شده است.

ماندانا زنگنه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک با توجه به گسترش شبکه حمل و نقل جاده ای موضوع ساخت مجتمع های رفاهی بین راهی برای ارائه خدمات به رهگذران مورد توجه خاص دولت قرار دارد و در این زمینه اعتباراتی نیز برای کمک به ساخت مجتمع های مذکور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این استان از نظر تعداد مجتمع های بین راهی در میان استانهای کشور در رتبه 19 قرار دارد.

وی تصریح کرد: 19 مجتمع خدماتی رفاهی در استان به بهره برداری رسیده و 25 مجتمع خدماتی رفاهی نیز با پیشرفت فیزیکی 30 تا 70 درصد در استان در دست ساخت است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک شاخص استان به ازای هر 135 کیلومتر یک مجتمع است که پس از بهره برداری از مجتمع های در حال ساخت این شاخص به ازای هر 35 کیلومتر یک مجتمع خدماتی رفاهی ارتقا می یابد.

وی خاطر نشان کرد: افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات، فراهم شدن امکانات مناسب تر برای انجام فریضه نماز، افزایش جاذبه های توریستی، گردشگری و فرهنگی از جمله مهمترین اهداف احداث مجتمع های رفاهی بین راهی است.

استان سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر باستانی، تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی، منطقه آزاد و کوه سرافراز تفتان و از همه مهمتر مردمی مهربان و میهمان نواز جذابیت های خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. 

وجود مرزهای طولانی زمینی، دریایی، سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های پهناورترین استان کشور است. 

سفر به سیستان و بلوچستان از طریق هوایی، دریایی و سه محور زمینی خراسان جنوبی- زاهدان- زابل، کرمان- زاهدان، کرمان- ایرانشهر و جاسک- کنارک- چابهار امکان پذیر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.