| کد خبر: 114755 |

در ۹ ماهه سال جاری انجام گرفت؛

رشد ۱۹ در صدی تناژ بار در راه آهن هرمزگان

تین‌نیوز| مدیر كل راه آهن هرمزگان از رشد ۱۹ درصدی در زمینه تناژ و ۲۱ درصدی تعداد واگن در این اداره كل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد پورفخری با تشریح عملكرد این اداره كل درخصوص حمل بار در ۹ ماهه سال جاری، اظهار داشت : در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاكنون شاهد رشد ۱۹ درصدی در زمینه تناژ و۲۱ درصدی تعداد واگن در این اداره كل بوده ایم .

وی افزود: در این مدت جابجایی ۱۲ میلیون و۷۶۷ هزار و۸۸۰ تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی انجام گرفته كه این امر بوسیله ۲۰۶هزار و ۱۸ دستگاه واگن محقق شده است. 

پورفخری افزود: امسال با توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی سهم جابجایی بار توسط حمل ونقل ریلی نسبت به جاده ۲۰ درصد در سال جاری است.

مدیر كل راه آهن هرمزگان گفت: در این مدت در زمینه بارگیری تعداد ۷۴هزارو ۱۲۹دستگاه واگن به میزان ۵ میلیون و ۴۹هزار و ۴۳ تن بارگیری انجام شده است كه با مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

وی گفت: در زمینه تخلیه تعداد ۱۳۱ هزار و ۸۸۹ دستگاه واگن به میزان ۷ میلیون و ۷۱۸هزار و۸۳۷ تن تخلیه انجام شده كه با مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد واگن ۲۵ درصد و از لحاظ تناژ۲۳ درصد رشد را شاهد بو ده ایم كه اهم كالاهای جابجا شده در این مدت مواد معدنی، مس، مازوت، كانتینر باردار و خالی، رول و... بوده است.

پور فخری خاطر نشان كرد: درخصوص عملكرد راه آهن در زمینه تخلیه و بارگیری كانتینری درنه ماهه اول سال جاری به ۶۹ هزار و ۴۳۱ TEU در سال جاری رسیده است كه رشد ۷۶ درصدی را شاهد بوده ایم.

وی اضافه كرد: میزان تن كیلومتر مرزی نیز ۴ میلیارد و ۹۱۱ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۶۰ تن كیلومتر در سال جاری بوده است كه ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.