| کد خبر: 114730 |

یک کارشناس ریلی:

◄ چرا باید مردم سوار بر واگن ۴۵ ساله شوند؟

تین‌نیوز|

غلامحسین عبداللهی معتقد است: متأسفانه همیشه مردم ما برای اهداف برخی جناح‌ها استفاده می‌شوند. برخی برای پیشبرد اهداف خود حرف خود را از زبان مردم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، دبیر انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی گفت: تلفات جاده نباید با تلفات ریلی مقایسه شود. این مقایسه شبیه این است که یک دکترا را با یک دیپلمه مقایسه کنیم. یکی از محاسن صنعت حمل‌ونقل ریلی امنیت سیر آن است. این امنیت سیر مانند درجه دکترا است ولی باید اعتراف کرد حادثه‌ای که برای حمل‌ونقل ریلی رخ داد حادثه بسیار تلخ و ناگواری بود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: خانواده راه‌آهن هیچ وقت حاضر نیست حادثه ای ریلی را ببیند و ما نمی‌خواهیم نمره‌ای منفی در کارنامه سلامت راه‌آهن ثبت شود اما باز تأکید می‌کنم که نباید این مقایسه بین جاده و ریل صورت بگیرد. کشته شدن یک مسافر چه در بخش جاده چه ریل و چه هوایی برای همه ملت ایران تلخ است اما برجسته شدن یک حادثه ریلی به دو دلیل می تواند باشد. یکی اینکه امنیت بخش ریلی برای همه ثابت‌شده است و حتی یک اتفاق برای این حوزه به چشم می‌آید.

وی در ادامه افزود: دلیل دیگر اما برخی سهم خواهی‌های جناحی با سوءاستفاده از یک حادثه است. متأسفانه برخی از حوادث جاده‌ای حتی خبرش هم در هیچ خبرگزاری‌ای منتشر نمی‌شود. جان هم‌وطن عزیز است. چه در بخش جاده‌ای از دست برود چه در بخش ریلی. انسان‌ها تفاوتی باهم ندارند. ما کاری با رسانه‌ها نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: متأسفانه همیشه مردم ما برای اهداف برخی جناح‌ها استفاده می‌شوند. برخی برای پیشبرد اهداف خود حرف خود را از زبان مردم می‌زنند. همین مردم واگن 45 ساله سوار می‌شوند اما جلوی ورود واگن تازه گرفته می‌شود. این مردم همان مردمی هستند که از بسیاری از خدمات ریلی محروم هستند چون جلوی ورود برخی امکانات به دلایلی گرفته می‌شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.