| کد خبر: 114707 |

نمی توان از فعالیت ایرلاین‌های خارجی جلوگیری کرد

تین‌نیوز| مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان این‌که نظر وزیر راه درباره حمل‌ونقل هوایی غیرکارشناسی است، گفت: تفکر وزیر راه درست نیست،دنبال این هستیم که اقتصاد حمل‌ونقل هوایی برای سیستم داخلی ایجاد شود و نمی‌توانیم از فعالیت ایرلاین‌های خارجی جلوگیری کنیم.


کامبیز بابایی خصوص صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور با اشاره به ابراز نظرات غیرکارشناسی توسط وزیر راه در این زمینه اظهار کرد:‌ چندباری وزیر راه گفته که "ما سالانه 4 میلیارد دلار پول خرج می‌کنیم و به ایرلاین‌های خارجی می‌دهیم اگر هواپیما داشته باشیم دیگر پروازها را به آنها نمی‌دهیم"، در صورتیکه این ادعا صحت ندارد.

وی توضیح داد: به دلیل این‌که وقتی بر اساس پروتکل پروازی از کشوری پذیرفته می‌شود باید معادل آن به کشور مورد نظر پرواز انجام شود. از سوی دیگر وقتی هواپیما بیشتر می‌شود میزان پروازهایی که به کشورهای دیگر داده می شود ، افزایش می‌یابد.

وی با تاکید براین‌که همانگونه که ما پرواز می‌گیریم باید به آنها نیز پرواز بدهیم، تصریح کرد: پس اساسا تفکر وزیر راه درست نیست، ما دنبال این هستیم که اقتصاد حمل‌ونقل هوایی برای سیستم داخلی ایجاد شود و نمی‌توانیم از فعالیت کشورها و شرکت‌های هواپیمایی خارجی جلوگیری کنیم.

مدیرعامل اسبق هواپیمایی آسمان با بیان این‌که خارجی‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند، یادآور شد: ایرلاین‌های منطقه‌ای داریم که با 200 فروند هواپیما فعالیت می‌کند، در داخل هم شرکت‌هایی داریم که با چند فروند هواپیمای فرسوده فعالیت دارد.

بابایی با اشاره به این‌که هواپیما ایمن‌ترین وسیله حمل‌ونقل دنیاست در عین حال گفت:‌ آداب و شرایطی که در این صنعت وجود دارد باعث شده حساسیت نسبت به آن بیشتر شود. متاسفانه سالانه ده‌ها هزار نفر در تصادفات جاده‌ای تلفات می‌دهیم خیلی باید و شاید دیده نمی‌شود. اما دو سال پیش هواپیمایی دچار سانحه شده و 50 نفر کشته شدند هنوز هم درباره آن صحبت می‌شود و حتی باعث جابجایی‌ مدیران ارشد هم شد.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم دولت بتواند هواپیماهایی را که قول داده وارد کشور کند،‌ البته چون ساخت و تحویل هواپیماها روند طولانی را برای آوردن بیش از 200 فروند هواپیما می‌طلبد، قطعا ورود هواپیماها چند سالی زمان می‌برد.

وی با تاکید بر این‌که ورود این تعداد هواپیما غیرمعقول است، گفت:‌ صنعت حمل‌ونقل هوایی باید آهسته وارد این فضا شود، مثل این است که بخواهیم خون را با شیلنگ به بدن منتقل کنیم. باید با برنامه‌ریزی این کار را انجام دهیم تا روند اقتصادی حمل‌ونقل هوایی مسافری شکل گیرد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.