| کد خبر: 114249 |

کاهش ۴۲ درصدی تصادفات جرحی در قزوین طی سال جاری‌

تین‌نیوز| مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور استان قزوین با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا، مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور استان قزوین، با حضور مسئولان استانی در سالن همایش‌های پلیس راهور برگزار شد.

محمدرضا محمدی رئیس پلیس سابق راهور استان قزوین در این مراسم با بیان برنامه‌های انجام شده در این حوزه اظهار کرد: کسب رتبه برتر پلیس راهور استان در کشور به همت تمامی همکاران در این حوزه به وجود آمد و اعضا و تیم حاضر در پلیس راهور با تعامل و همکاری مناسب خود این افتخار بزرگ را به وجود آوردند.
وی افزود: در سال گذشته با کاهش 30 درصدی تصادفات فوتی در استان روبرو بودیم و در سال جاری نیز تاکنون آمار تصادفات جرحی 42 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

محمدی از اعطای 300 میلیون وام قرض‌الحسنه به پرسنل این حوزه خبر داد و  گفت: همچنین سوئیت مختص پلیس راهور برای مسافران حاضر در استان ساخته شد. 
مهدی محمدی رئیس پلیس جدید راهور استان قزوین نیز در این مراسم با اشاره به اضلاع کنترل ترافیک اظهار کرد: آموزش، مهندسی، اجرای مقررات و شرایط محیطی و اقلیمی از اضلاع کنترل ترافیک است که اگر هر ضلع آن مشکل پیدا کند، ترافیک ایجاد خواهد شد. 

وی افزود: برای ایجاد ترافیک محدود باید به دنبال استفاده از فن‌آوری‌های نوین بود تا در کنترل و ارتقاء فرهنگ ترافیک در استان گام‌های بلندی برداشته شود که این امر با اتکاء به مجموعه توانند پلیس راهور و همکاری دستگاه‌های مختلف میسر خواهد شد. 
محمدی بر لزوم  جدی گرفتن آموزش تأکید و تصریح کرد: برای نهادینه کردن مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی باید از آموزش استفاده کرد و نسل کودک و نوجوان را نسبت به این مقررات آشنا نمود. 

رئیس پلیس جدید راهور استان قزوین از شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان خبر داد و گفت: با اصلاح این نقاط و ایجاد ایمن‌سازی مناسب در کنار مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده می‌توان گام‌های خوبی برای کاهش حوادث و سوانح برداشت.

آمار تصادفات عابرین پیاده استان قزوین 2 برابر میانگین کشوری است
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهور استان قزوین با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری اعلام کرد: آمار تصادفات عابرین پیاده در استان و شهر قزوین 2 برابر میانگین کشوری و چندین برابر میانگین جهانی است که این آمار بالای تصادفات فوتی عابرین پیاده، زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده است.

‌سلمان امیری ‌در این مراسم با بیان اینکه تغییرات در هر سازمان و نهادی در راستای اعتلای آن، توانمندسازی و تعالی و ارتقاء سازمانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در پلیس راهور نیز این تغییرات در حالی انجام می‌شود که برنامه‌ها، سیاست‌ها و اولویت‌ها ‌از قبل مشخص شده و مدیران باید آن را ادامه دهند.

 وی افزود: از مسئول جدید پلیس راهور انتظار می‌رود ضمن تعامل برون‌سازمانی و درون‌سازمانی، مجموعه را به سمت جلو حرکت داده و سرعت پیشبرد را ارتقاء دهد.
امیری با بیان اینکه در حوزه راه بیش از 27 سازمان با پلیس راهور در حال همکاری است، گفت: کاهش تصادفات و سفر راحت و ایمن از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تقدیر از رانندگان با فرهنگ که مقررات را رعایت می‌کنند، تصریح کرد: با این وجود شاهد هستیم که آمار رانندگان متخلف در استان قزوین بالا است و این شایسته استان نیست و باید به نقطه‌ای برسیم که حتی یک برگ جریمه نیز داده نشود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین تأکید کرد: در کنار فرهنگ‌سازی مناسب باید قانون نیز با جدیت اعمال شود، چرا که انتظار عموم مردم از پلیس قاطعیت در اعمال قانون است.
این مسئول با اشاره به استفاده از تکنولوژی‌های روز و ابزار مختلف در نیروی انتظامی برای اعمال قانون ابراز کرد: مردم باید عادت کنند که پلیس را نبینند، اما آن را بالای سر خود احساس کرده و متوجه باشند که اعمال و رفتار آن‌ها در حال رصد پلیس است تا از انجام تخلف ممانعت کنند.

وی با اشاره به آمار تصادفات درون‌شهری اعلام کرد: آمار تصادفات عابرین پیاده در استان و شهر قزوین 2 برابر میانگین کشوری و چندین برابر میانگین جهانی است که این آمار بالای تصادفات فوتی عابرین پیاده، زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده است.

امیری تصریح کرد: از پرسنل خدوم پلیس راهور انتظار می‌رود با دوردورها، موتورسواران متخلف، افرادی که اقدام به کشف حجاب در خودرو کنند، سد معبر کنندگان و متخلفان در حوزه ترافیک با قاطعیت برخورد کند، چرا که این مطالبه عمومی از پلیس است تا اجازه هنجارشکنی در استان داده نشود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین در پایان ضمن تقدیر از محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور سابق استان خاطرنشان کرد: برای مسئول جدید آرزوی موفقیت داشته و امید است شاهد رشد و تعالی هر چه بیشتر پلیس راهور استان باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور سابق استان تقدیر و حکم مسئولیت مهدی محمدی مسئول جدید پلیس راهور استان قزوین به وی اعطاء شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.