| کد خبر: 11414 |

۹۰ درصد از اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه دودزا هستند

تین نیوز | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون متاسفانه 90 درصد از اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه دودزا هستند.
 
سرهنگ علی سعیدی دوشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات خدمات سفر آذربایجان غربی با تاکید بر توجه محیط زیست به این موضوع اظهارداشت: رسیدگی به وضعیت آلوده ساز این اتوبوس ها باید به سرعت انجام شود چراکه سلامت شهروندان را در خطر قرار داده اند.
 
وی ادامه داد: طرح ترافیکی زوج و فرد که در شهرستان ارومیه اجرا می شود باید برای گردشگران و مسافران نیز تبیین شده و آنان نیز نسبت به رعایت این موضوع اهتمام کنند.
 
سرهنگ سعیدی افزود: تردد پلاک های ترانزیتی در شهرها ممنوع است و این پلاک ها برای نقاط لب مرز و بیرون مرزها کاربرد دارد و باید از استفاده از این پلاک ها در داخل استان پرهیز شود.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یاد آور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی سلسله برنامه هایی را برای ارتقاء فرهنگ رانندگی و ترافیک در استان آغاز کرده و در این مسیر با سپاه شهدا آذرباجان غربی، و آموزش و پرورش مکاری تنگاتنگی دارد.
 
توقیف یک خودوری پژو با ۷۸ میلیون ریال جریمه در ارومیه
وی همچنین از توقیف یک خودوری پژو با ۷۸ میلیون ریال جریمه در ارومیه خبر داد و گفت: اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی نتیجه مستقیمی در ارتقاء فرهنگ رانندگی و جلوگیری از تخلفات داشته و در نتیجه سبب کاهش مرگ و میرها در تصادفات می شود.
 
سعیدی یادآور شد: به تازگی یک خوردوی پژه با 78 میلیون ریال جریمه معوقه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی توقیف شد و یک خودروی نیسان نیز با 20 میلیون ریال جریمه معوقه از حرکت باز ایستاد.
 
نماینده اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: در هشت سال گذشته توجه چندانی به راههای استان و وضعیت آنها نشده است ولی امسال 60 کیلومتر از راههای استان ترمیم و بازسازی شده و 200 کیلومتر هم در حال بررسی است تا به پیمانکار برای روکش انداختن واگذار شود.
 
حبیب خوش فطرت افزود: هم اکنون در راستای تامین امنیت مسافران در جاده های استان 67 نقطه حادثه خیز در آذربایجان غربی شناسایی شده و 40 نقطه با تابلوهای فسفری آشکارسازی شده است.
 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده شهید کلانتری هم گفت: رسیدگی به این بخش در حوزه کاری ما نبوده و شرکت ساخت و توسعه تهران بودجه آن را می دهد.
 
خوش فطرت اظهار داشت: در حوزه راه اگر مشکلی وجود داشته باشد و بلافاصله حل نشود یک سال بعد هزینه آن چهار برابر می شود که بار سنگینی بر دوش راه و شهرسازی است.
 
این نشست با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی و در آستانه آغاز سفرهای تابستانی به استان برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.