| کد خبر: 113290 |

​در هشت ماه نخست امسال

◄ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از فرودگاه‌های ایران راهی عتبات‌عالیات شدند

تین‌نیوز| در هشت ماه نخست امسال یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۷۴۵ مسافر به وسیله ۹ هزار و ۶۵۲ فروند هواپیما از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها به عتبات عالیات اعزام و پذیرش شدند. در این مدت ۲۰ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بر اساس آمار ارایه شده در  ماهنامه آماری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ فرودگاه امام خمینی(ره) طی هشت ماه نخست امسال میزبان ۴ هزار و ۸۲۸ فروند هواپیما و ۸۸۱ هزار و ۸۴۶ مسافر بود. این آمار گویای رشد ۳۱ درصدی نشست و برخاست هواپیما و رشد ۳۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافران نسبت به سال قبل بود.

فرودگاه مشهد نیز با برقراری دو هزار و ۶۵۲ پرواز موفق به اعزام و پذیرش ۴۸۵ هزار و ۸۹۴ مسافر شد. این آمار حاکی از رشد ۲۸ درصدی نشست و برخاست هواپیمایی و رشد ۲۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۴ است.

همچنین فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۹۱ هزار و ۹۷۴ مسافر به وسیله یک هزار و ۲۳۶ فروند هواپیما، رشد ۳۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما و رشد ۳۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را رقم زد.

طی هشت ماه نخست امسال فرودگاه بین‌المللی کرمان هم زمینه اعزام و پذیرش ۳۰ هزار و ۷۱۶ مسافر به وسیله ۱۶۴ فروند هواپیما را فراهم کرد که این آمار نشان از رشد ۵۲ درصدی نشست و برخاست هواپیما و رشد ۲۲ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را دارد.

همچنین فرودگاه کیش به وسیله دو فروند هواپیما ۱۶۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرد که این آمار گویای رشد صد در صدی نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر است.

بدین ترتیب طی هشت ماه نخست امسال، در ۲۲ فرودگاه تحت نظارت شرکت فرودگاه‌ها یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۷۴۵ مسافر به وسیله ۹ هزار و ۶۵۲ فروند هواپیما به عتبات عالیات اعزام و پذیرش شدند. در این مدت ۲۰ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷۹ کیلوگرم بار ارسال و پست شد. این آمار نشانگر رشد ۳۶ درصدی نشست و برخاست هواپیما، رشد ۳۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر و رشد ۳۰ درصدی پست و ارسال بار است.

با احتساب پروازهای عتبات عالیات فرودگاه کیش در آمار فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها، ۹ هزار و ۶۵۴ فروند هواپیما، یک میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۰۵ مسافر و ۲۰ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۶۲۹ کیلوگرم بار را جابجا کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.