| کد خبر: 11223 |

◄ آذربایجان‌شرقی دارای رتبه اول فرسودگی ناوگان باری؛ کاربران تین نیوز: نظارت‌ها را بیشتر کنید

تین نیوز |  داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان آذربایجان شرقی، چندی پیش در گفت و گویی اظهار داشت "تعداد 13 هزار و 500 کامیون فرسوده در ناوگان باری استان فعالیت دارند و  آذربایجان شرقی دارای رتبه اول در فرسودگی ناوگان باری کشور است".
در خصوص این خبر برخی کاربران تین نیوز نظرات زیر را ارسال کرده‌اند.

1- به مطلب خوبى اشاره كرده ايد (تمديد شركت ها) وقتى شركتى با ضوابط قبل از تاسيس تشكيلات سازمان پايانه هاى كشور (مصوب ١٣٦٧) بامجوز ژاندارمرى سابق و يا اداره راه سابق تاسيس شده و هر سال با پروانه يك‌ساله موقت كار می‌كند و بعد از اين همه سال با شركت جديد التاسيس برابر می‌شود، عين اين می‌ماند كه پيكان مدل ١٣٤٧ با آخرين مدل مرسدس بنز برابر شود.
البته اين برابرى صرفا در استان آذربايجان شرقى كه سياست مديران اسبق آن بود اعمال شده و هيچ نظارتى صورت نگرفته وگرنه در صورت نظارت و اجراى دقيق آيين نامه‌ها كه به درستى خطوط قرمز شركت‌ها را ترسيم كرده‌است، وضيعت ناوگان استان بهتر از اين بود.

2- من به عنوان كارشناس حمل و نقل در استان آذربايجان‌شرقی و عضو هئيت مديره يك شركت حمل و نقل باری بر اين اعتقاد هستم كه دليل عقب ماندگی استان در نوسازی ناوگان باری بر می‌گردد به تفكرات كج مديران و كارشناسان اداره كل. متاسفانه در آن اداره كل نظرات يك كارشناس 5 سال سابقه خيلی برتر و كارا تر از معاونين و مسئولين ادارات است. البته تفکر آقای باقرجوان متفاوت از مديران قبلی است و طبق اطلاعات واصله به تغييرات پرسنل و شايسته سالاری اعتقاد زيادی دارد. ما ابواب جمعی و اصحاب حمل و نقل بر اين قضيه ايمان داريم. 

3- كم هزينه ترين كار در اين فروش بارنامه و cmr است كه شركت‌ها به رانندگان می‌فروشند و هيچ هزينه ای هم برای آنها ندارد. به نظر من بايد يك مدت 5 ساله به شركت‌های حمل و نقل داده شود تا در اين مدت هر كدام از شركت‌ها متناسب با محل فعاليت، چندين ده دستگاه كاميون به نام شركت خريداری نمايند و در صورت عدم تامين وسائط نقليه ملكی كم كم سطح فعاليت شركتها محدود و در مدت مقرر لغو پروانه شوند. 

4- بنده یک پیشنهاد دارم درخصوص توانمند سازی شرکت‌ها. شرکت حمل و نقل زمانی می‌تواند به ناوگان جدید و به قولی شرکت محوری دست یابد که بتواند کارمزد قانونی که توسط سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای تصویب شده را اخذ نماید که این موضوع در استان آذربایجان‌شرقی مخصوصا در شهرستان بستان آباد رعایت نمی‌شود.
عده ای آمده اند به انحای مختلف شرکت تاسیس نموده اند اولا با 2 درصد یا کمتر ازآن بارنامه می نویسند، ثانیا خارج حوزه استحفاظی شرکت اقدام به صدور بارنامه می نمایند و حق دیگران راضایع می‌کنند.
ثالثا بعضی از اینها با 3 یا 4 دفترکه مجوز قبلی آن را زمان سابق دریافت نموده اند، آنجا فعالیت می نمایند و با شرکتی که با ضوابط جدید تاسیس شده خدماتشان یکسان می باشد. از جناب آقای مهندس باقرجوان استدعا داریم دستور رسیدگی به این مسایل را بدهند تا احقاق حق گردیده و مطمئنا اگر شرکت‌ها به حق واقعی خود برسند می‌توانند توانمند شده و درنوسازی ناوگان نقش موثری داشته باشند. 

5- فعلا سياست‌هاى حمل و نقل جاده ای استان آذربايجان‌شرقی از طريق معاونت حمل و نقل سازمان و مديريت اسبق استان و معاونت حقوقی سازمان پيگيری می‌شود كه در اين زمينه اميدواريم اختيارات تام به آقاى باقر جوان داده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.