| کد خبر: 111536 |

۹۰ درصد سفرهای گردشگری به قشم، دریایی است

تین‌نیوز| معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بیش از 90 درصد گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق سفرهای دریایی به این جزیره وارد می شوند.
 

فرزین حقدل اظهار داشت: نیمه دوم سال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر با محوریت طبیعت گردی به جزیره قشم هستیم.
 
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: بیش از 90 درصد گردشگران ورودی به جزیره قشم از طریق سفرهای دریایی به این جزیره وارد می شوند.        
                               
وی خاطرنشان ساخت: اکثر این گردشگران از طریق اسکله های لافت و پهل و با خودروهای شخصی خود وارد جزیره می شوند.
 
حقدل ادامه داد: به همین علت همواره از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، اسکله های قشم در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران ساماندهی می شوند.
 
به گفته وی، بخش دریایی و تردد شناورها در دریا به عهده اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است اما در بخش خشکی و تاسیسات بندری، سازمان منطقه آزاد قشم اقدامات لازم را جهت سرویس دهی مناسب به گردشگران انجام می دهد.
 
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: همواره در تلاش هستیم تا با ارتقای وضعیت خدمات رسانی در اسکله های مسافری به مسافران سرویس دهی کنیم.          
                                                         
وی فروش بلیت ها به صورت اینترنتی را یکی از مهمترین اقدامات در راستای تسهیل سفرهای دریایی به قشم برای گردشگران عنوان کرد و گفت: دیگر خبر از صف های طولانی برای خرید بلیت به خصوص در ایام پیک سفر نیست که همین امر رضایت گردشگران را در پی داشته است.
 
حقدل عنوان کرد: پیش بینی می شود از ماه جاری تا نوروز نیز شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر از طریق سفرهای دریایی به جزیره قشم باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات متعدد، سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی کامل برای استقبال از گردشگران برخوردار است، گفت: هماهنگی های لازم نیز با بخش خصوصی جهت ارائه خدمات مناسب در هتل ها، کلوپ های تفریحی، رستوران ها و ... نیز انجام شده است.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص وضعیت اقامت درهتل های جزیره گفت: هم اکنون هتل های جزیره خدمات خود را تخفیف 30 تا 40 درصدی به گردشگران ارائه می دهند تا بتوانند ظرفیت هتلهای خود را تکمیل کنند.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت اماکن اقامتی قشم شامل 34 هتل، 17 هتل آپارتمان و 19 مهامنپذیر در مجموع شش هزار و 567 تخت است.
 
وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون 52 هتل دو تا پنج ستاره با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جزیره قشم در دست ساخت است تا در آینده ای نه چندان دور همگام با توسعه گردشگری شاهد افزایش زیرساختها برای خدمات رسانی به گردشگران باشیم.
 
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد جزیره قشم عنوان کرد: همچنین در راستای افزایش ظرفیت اقامتی در قشم متناسب با طبیعت گردی، مجوز ایجاد 11 کاشانه مهمان در روستاهای جزیره قشم از سوی سازمان منطقه آزاد قشم صادر شده است.
 
به گفته حقدل ، توسعه طبیعت گردی، اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری جزیره محسوب می شود که در این راستا هر ساله برنامه های مدون و استانداردی با استفاده از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد قشم اجرا می شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.