| کد خبر: 10985 |

معاون ساخت راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت در گفتگو با تین نیوز:

◄ متولی اجرای پروژه قطار پرسرعت مشابه KTX مشخص نیست

تین نیوز | معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت گفت: علی‌رغم مذاکره مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با طرف کره‌ای، متولی اجرای پروژه قطار پرسرعت مشابه KTX در ایران، مشخص نیست.

سید مسعود نصر آزادانی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز، با اشاره به جزییات مذاکره مدیرعامل شرکت ساخت با شرکت های کره‌ای در خصوص زیرساخت و راه اندازی قطار پر سرعت  مشابه (KTX(300km در ایران اظهار داشت: این پروژه خاصی محسوب می شود و تا زمانی که متولی آن مشخص نشده است، نباید در خصوص آن صحبت کرد.

وی با بیان اینکه" متولی این پروژه توسط وزیر راه و شهرسازی طی جلسه ای در سطح معاونان انتخاب خواهد شد" خاطرنشان کرد: باید دید وزیر راه از میان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و شرکت راه آهن کدام یک را انتخاب می کند.  
 
معاون ساخت راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت تصریح کرد: به طور کل این پروژه به حوزه شرکت ساخت مربوط می شود، اما تا زمان مشخص شدن متولی این پروژه در مورد آن اظهار نظر نخواهم کرد.

گفتنی است علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با یکی از شرکت های مطرح کره ای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت با سرعت 470 کیلومتر بر ساعت را دارد مذاکراتی برای همکاری در طراحی، ساخت و انتقال تکنولوژی قطاری مشابه با قطار KTX انجام داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ذغال فروش 0 0

    جدی نگیرید. از این حرفها زیاد شنیدیم.

  • کارشناس 0 0

    شاید چینی ها نتوانند کار راه آهن سریع اصفهان را به عهده بگیرند و باید جانشین داشته باشیم.

  • بابک 0 0

    همکاری با کره و این پروژه برای کدام مسیر مطرح شده؟

  • قدیمی 0 0

    دوستت داریم نورزاد. چه ماهی. از چین عبور کردی رسیدی به کره.

  • مجید 0 0

    بالاخره جنس کره ای شاید اروپایی و ژاپنی نشه ولی از جنس چینی بهتره

  • سرمایه گذار ریلی 0 0

    همکاری برای ساخت پروژه زیربنایی یا برای ساخت قطار سریع؟

  • 0 0

    آیا کره ای ها حاضرند پروژه را فاینانس کنند؟ آیا کره ای ها خودشان صاحب تکنولوژی هستند؟ آیا کره ای ها مدیرعامل شرکت ساخت را به این سفر دعوت کرده اند؟

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    تجربه کره جنوبی در راه آهن سریع السیر یک ویژگی ممتاز دارد و آن اینکه این پروژه با سرمایه گذاری غیردولتی انجام شده و غیر از این پروژه هیچ پروژه سریع السیر در دنیا با سرمایه گذاری کامل غیردولتی ساخته نشده است.

  • قدیمی 0 0

    چرا بعضی فکر کردند که همکاری با کره جایگزین همکاری با چین است؟ چینی ها پروژه تهران - اصفهان را بسازند و کره ای ها تهران - مشهد و با هم در کیفیت و قیمت رقابت کنند. این پیشنهاد بهتر نیست؟ پول نقد از محل طلب نفتی در هر دو کشور وجود دارد.

  • مهندس 0 0

    آقای نورزاد از آسمان چین پرواز کرد و به کره رسید. دوستت داریم. کره امتیازاتی داره که نمی شه فراموشش کرد. شاید هم چینی ها بازی در آورده اند که مدیرعامل مجبور شده آنها را تعویض کند.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    به نظرم وزارت راه برای اینکه راه آهن سریع در ایران پیش برود بجای آنکه یک روز با چینی ها و یک روز با کره ای ها مذاکره کند باید به فکر ایجاد سازمان ویژه ای برای راه آهن سریع باشد. در زمان وزارت آقای مهندس خرم جناب آقای دکتر پورسید آقایی مجری طرح راه آهن سریع تهران - اصفهان بود و دفتر راه آهن تندروی تهران - اصفهان را تاسیس نمود و مذاکرات تخصصی با سرمایه گذاران بسیاری انجام داد ولی پس از کسب مجوز اجرای طرح مجری طرح تغییر کرد و این دفتر نیز منحل شد. بسیار فراتر از یک دفتر ویژه نیاز به یک سازمان ویژه وجود دارد. اکنون حتی یک دفتر ویژه برای راه آهن سریع در وزارت راه و شرکتهای تابعه آن وجود ندارد. راه اهن سریع از نظر بسیاری از مشخصات با راه آهن معمولی فرق دارد. اگر تاسیس و بهره برداری از راه آهن سریع به همین ترتیب فعلی به شرکت ساخت زیربناها یا شرکت راه آهن سپرده شود به نظرم کار به خوبی پیش نخواهد رفت. مثل این است که ایجاد مترو تهران را در دهه ۶۰ به شرکت راه آهن واگذار می کردند و در این صورت اصلا مترو تهران به خوبی امروز احداثنمی شد و ماهیت کار مترو با کارهای شرکت راه آهن از نظر فنی و مدیریتی و اقتصادی و مسائل مختلف و فرهنگ استفاده عموم تفاوت دارد. یک سازماندهی ویژه برای ایجاد راه آهن سریع لازم است که حداقل به صورت مجری ویژه باشد. اکنون مدیران فنی و اجرایی که در شرکت ساخت و شرکت راه آهن مسئولیت دهها کار و پروژه دیگر را نیز برعهده دارند این پروژه را هم در کنار بقیه پروژه ها پیش می برند و زحمت هم می کشند ولی سازماندهی مجزا و تخصصی موجب تسهیل کار و نتیجه مناسب خواهد شد.

    • راه های بهبود 0 0

      ضمن موافقت با این پیشنهاد به نظر من هر کاری غیر از این که متولی ساخت و بهره بردار مستقیم زیر نظر وزیر و فارغ از کش و قوس های اداری رایج در سازمان های نامبرده فوق به این مهم عمل بشود، غیر اصولی است. برای توسعه راه های سریع را انتخاب کنید. زمان و هزینه محدود است

  • مایوس 0 0

    حالا یک دیداری داشتند و معلوم نیست اصلا نتیجه خاصی داشته باشه و تعقیب بشه یا نشه. چینی ها سالهاست تقلا می کنند تا پروژه بدست بیارن. کره ای ها با یک جلسه به نتیجه نمی رسن.

  • رهنما 0 0

    با سلام بنظر میرسد. لازم است استارت کار تا مرحله انعقاد قرار داد و عملیاتی شذن کار بصورت خاص به یک کار گروه مخصوص با اختیارات تعریف شذه وزیر نظر مستقیم وزیر با بکی از مشاوران ازشد ایشان کاز زا جلو ببرد. بعذ از زوتین شذن کار ها شزکت ساحت متولی پیگیزی و سایز اقدامات اجرائی گردد.

  • کارشناس راه آهن 0 0

    تا به حال خطوط سریع مربوط به شرکت ساخت بوده و حالا دکتر نصر که معاون ریلی شرکت ساخت است می گوید شاید مربوط به شرکت راه آهن باشد!! چه شده است؟؟ شاید فهمیده که این وسط مشکلی هست و دارد توپ را به زمین راه آهن می فرستد!!

  • کارشناس 0 0

    جناب آقای دکتر آخوندی با سلام و احترام همانگونه که برادر عزیزمان سید مرتض ناصریان اشاره نمودند برای پیشبرد اهدافتان در راستای احداثخطوط سریع السیر در ایران تنها با سپردن این طرح به یک مجری طرح آشنا با خطوط سریع السیر بصورت مستقل با اختیاراتی که تفویض میکنید امکانپذیر می باشد تا با ایجاد سازمانی مستقل این کار بسرعت انجام گردد. در صورتیکه این موضوع در اختیار شرکت راه اهن و یا شرکت ساخت قرار گیرد هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت.