| کد خبر: 108245 |

وزیر کشور، تاکید کرد:

◄ لزوم اعمال جدیت بیشتر در امور معاینه‌فنی

تین‌نیوز| وزیر کشور، از لزوم اعمال جدیت بیشتر اتحادیه در امور معاینه‌فنی خبر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، دکتر رحمانی فضلی، در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: همکاری دستگاه‌ها به منظور نظارت بر اجرای طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه‌فنی و مدیریت و ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در سطح خیابان‌ها و هم‌چنین ارتقای استاندارد تولید از الزام خاصی برخوردار است.
 
وی در ادامه این جلسه تصریح کرد: طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه‌فنی به هر روشی که امکان اجرای آن وجود دارد باید اعمال شود و همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری برای اجرای بهتر این طرح هستند.
 
رحمانی فضلی با بیان این‌که «در جلسه امروز تصویب شد به هر روشی که امکان‌پذیر است اطلاعات دوربین‌های نظارتی در شهرها و جاده‌ها به دست نیروی انتظامی برسد تا مسئله اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه‌فنی عملیاتی شود»، افزود: معاینه‌فنی وسایل نقلیه اقدام خوبی در راستای کاهش آلایندگی است و طرح LEZ و زوج و فرد نیز طرح‌های خوبی هستند و پلیس آمادگی دارد تا با ارائه هرگونه داده‌ای در این زمینه اعمال قانون کند.
 
وی هم‌چنین به مسئله موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: سالانه 7 تا 8 هزار نفر با استفاده از وسایل نقلیه فاقد معاینه‌فنی تلف می‌شوند که این امر سبب بروز برخی بی‌نظمی‌ها در کشور خواهد شد.
 
وزیر کشور با اشاره به این‌که، باید در تولید موتورسیکلت در کشور استاندارد رعایت و در حوزه نظارت و کنترل نیروی انتظامی هم جدیت بیشتری شود، گفت: مدیریت و ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در خیابان‌های شهر و جاده‌های کشور و هم‌چنین ارتقای استاندارد تولید آنها، ضروری است.
 
به گزارش روابط‌عمومی اتحادیه حمل‌ونقل و بار، رحمانی فضلی با یادآوری تلفات بالای موتورسیکلت‌ها، افزود: به‌خاطر تلفاتی که از سوی این وسیله‌نقلیه اتفاق می‌افتد و عامل آن شناخته می‌شود و نیز به علت سلب امنیت روانی مردم در خیابان‌ها باید آنها را مدیریت و ساماندهی کنیم.
 
وی در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: در نظارت و کنترل موتورسواران درخیابان‌ها باید سایر نهادها که در این زمینه اثربخش هستند دخالت کنند و در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی اعم از ایجابی و سلبی برنامه‌ریزی داشته باشیم.
 
وزیر کشور در پایان سخنان خود تاکید کرد: اهمیت و نقش آفرینی معاینه‌فنی در جامعه بر کسی پوشیده نیست  اما، امور معاینه‌فنی با ساماندهی لازم و تلاش مضاعف دنبال و با بسترسازی مناسب و جدیت باید مورد دقت نظر اتحادیه قرار بگیرد.
 
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.