| کد خبر: 107995 |

معاون حقوقی گمرک:

۵۵ درصد تجارت خارجی کشور از طریق گمرک شهید رجایی انجام می‌شود

تین‌نیوز| معاون حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: 55 درصد تجارت خارجی کشور فقط از گمرک شهید رجایی انجام می‌شود و از طریق این گمرک با بیش از 80 بندر جهان ارتباط داریم.

 
علیرضا مقدسی در مراسم تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان هرمزگان که در سالن اجتماعات اداره‌کل بنادر و دریانوردی برگزار شد به اهمیت و جایگاه مهم گمرک در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سطح ملی و بین‌المللی انتظارات فراوانی از گمرک وجود دارد که نیازمند تامل و دقت فراوان در انجام امور است.

وی افزود: در سطح ملی انتظارات از گمرک گسترده است و در سطح بین‌المللی باید مطابق قوانین جهانی و همپای آن خدمات خود را گسترش دهیم.

معاون حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: علاوه بر قوانین گمرکی باید مطابق بند 45 قانون و دستورالعمل، امور گمرکی را به انجام برسانیم که در این راستا بیش از 20 سازمان دیگر در انجام امور با این سازمان تعامل دارند.

وی تعداد رویه‌های گمرکی کشور را 12 مورد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که رویه‌های بین‌المللی فقط چهار رویه گمرکی است.

مقدسی از هرمزگان به عنوان نبض تجارت خارجی کشور یاد کرد و با اشاره به عدم اختصاص منابع کافی به گمرک، تصریح کرد: 55 درصد تجارت خارجی کشور فقط از گمرک شهید رجایی انجام می‌شود و از طریق این گمرک با بیش از 80 بندر جهان ارتباط داریم که 90 درصد مبادلات دریایی کشور از طریق گمرکات استان هرمزگان صورت می گیرد.

معاون حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران در پایان از خدمات ارزنده عباس علیدادی در مدت تصدی ناظر گمرکات استان هرمزگان قدردانی کرد.

 مراسم تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان هرمزگان ظهر امروز با حضور معاونت حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران و تنی چند از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی برگزار و علیرضا دشتانی به عنوان ناظر جدید گمرکات استان هرمزگان معرفی شد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.