| کد خبر: 10780 |

◄ بازدید شهردار تهران از خطوط در دست ساخت ۳ و ۷ مترو

تین نیوز | شهردار تهران صبح امروز در بازدید از خطوط 3 و 7 مترو تهران، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عمرانی این دو پروژه اولویت دار شهری قرار گرفت و آن را رضایت بخش  توصیف كرد.

به گزارش تین نیوز از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو )،به دنبال اتمام  موفقیت آمیز پروژه نیمه جنوبی خط سه مترو به طول 12 كیلومتر در نیمه دوم سال گذشته بود كه به دستور هابیل درویشی مدیرعامل شركت مترو تهران و حومه،بخش شمالی خط سه مترو به طول 17 كیلومتر در اولویت كاری این شركت قرار گرفت تا با اتمام این بخش از پروژه مطابق برنامه زمانبندی در پایان سال جاری، خط 3 به طول 37 كیلومتر كه به عنوان شاهراه حیاتی حمل و نقل پایتخت به شمار می رود به طور كامل زیر بار ترافیك برود.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران برای این كه اهمیت و اولویت این پروژه 17 كیلومتری به علاوه 12 كیلومتر از خط 7 مترو تهران (مجموعاً 30 كیلومتر) را در برنامه سال جاری مدیریت شهری اثبات كند، هفته اول اردیبهشت ماه 93 به همراه قائم مقام، معاونان و شهرداران مناطق پیرامون دو پروژه از بخش شمالی خط سه بازدید كرد و در همان جلسه دستور داد تا پیگیری و رصد منظم این دو پروژه به منظور بهره برداری تا پایان سال از جهات رفع موانع و تملك زمین برای ایجاد ایستگاهها و هواكش میان تونلی و نیز پشتیبانی بودجه ای در تقویم كاری هفتگی مدیریت شهری به طور ثابت گنجانده شود.

شهردار تهران در همان جلسه بود كه به دكتر عیسی شریفی قائم مقام شهردار در امور مناطق ماموریت داد تا چهارشنبه های هر هفته، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را در بازدیدهای كارگاهی رصد و مشكلات و موانع احتمالی را در حضور معاونان شهردار و شهرداران مناطق و به صورت میدانی مرتفع كند كه این موضوع در هر هفته به طور دقیق اجرا شد.

قالیباف صبح امروز در بازدید كارگاهی از بخش های مختلف شمال خط سه مترو از روند كار و پیشرفت پروژه ابراز رضایت كرد و گفت:در مقایسه با بازدید دو ماه گذشته،پیشرفت كار خوب بوده است و انتظار دارم به اتكای مدیریت جهادی،30 كیلومتر خط جدید مترو در سال جاری برای خدمت رسانی به شهروندان عزیز به مرحله بهره برداری برسد.
 
در آغاز بازدید و جلسه كارگاهی امروز مدیران عالی شهرداری از پروژه های مترو، مهندس هابیل درویشی گزارشی از وضعیت هر دو پروژه خط 3 و 7 ارائه كرد و به شهردار تهران اطمینان داد تا با همت جهادی و كار شبانه روزی،  حمایت ها و پشتیبانی های مالی 30 كیلومتر تعهد جاری مترو مطابق با زمانبندی، آماده بهره برداری شود. 
  
مدیرعامل شركت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو) برای این كه دغدغه شهردار تهران را از بابت پله های برقی خطوط مترو برطرف كند گفت: تجهیزات موردنیاز پروژه بر عكس پروژه های قبلی از نظر زمانی، جلوتر از بخش سیویل(ساختمای تونل و ایستگاهها)پیش می رود به طوری كه ساخت همه پله های برقی سفارش داده شده و همزمان با نازك كاری ایستگاهها،نصب خواهد شد.  
 
بخش شمالی خط 3 مترو از ایستگاه مترو شهیدبهشتی در محدوده اتوبان صیاد شیرازی تا شهرك ازگل در شمال غرب تهران امتداد دارد؛ حدود 20 كیلومتر از این خط قبلاً در دو فاز میانی و جنوبی به بهره برداری رسیده است. 

خط 7 مترو به طول 27 كیلومتر و 25 ایستگاه از بزرگراه هجرت(ورزشگاه جهان پهلوان تختی-جنوب شرق تهران) تا میدان بوستان سعادت آباد(شمال غرب تهران) امتداد دارد كه فاز نخست آن به طول 12 كیلومتر حد فاصل كمیل تا میدان صنعت تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.