| کد خبر: 10686 |

ورود یک شناور مسافربری مدرن به منطقه لاوان

تین نیوز | شناور مسافربری مدرن «چارلی 2» با هدف رفاه کارکنان منطقه لاوان و ارائه خدمات به سکوها، در سرویس عملیاتی این منطقه قرار گرفت.
 
رییس عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه «شناور مسافربری چارلی 2 10 خرداد امسال از بندر دبی وارد منطقه لاوان شد»، افزود: پس از انجام تشریفات گمرکی و بازرسی ‏های لازم، با توجه به شرایط مناسب ترابری مسافر، این شناور وارد سرویس عملیاتی منطقه لاوان شد.
 
جمال سرشتی افزود: این شناور علاوه بر مشخصه مهم سرعت، دارای مشخصات فنی خوب از جمله، حمل بار و کانتینر یخچال مواد غذایی سکوها و حمل آب و سوخت نیز است که در شناورهای قبلی این موارد ضعیف‌تر بودند. این شناور در انجام عملیات پشتیبانی منطقه نقش ویژه‌ای خواهد داشت.
 
وی افزود: شناور یادشده مجهز به یک دستگاه جرثقیل 2.5 تنی با طول بوم 13 متر برای جابجایی بار و همچنین دارای پمپ سیستم FI-FI به قدرت 600 مترمکعب و یک مانیتور،‌ مخزن فوم با ظرفیت سه مترمکعب و یک مخزن 500 لیتری Oil Dispersant برای رفع آلودگی دریایی است.
 
رییس عملیات دریایی شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه «شناور چارلی 2 قدرت 4350 اسب بخار،‌ 38.5 متر طول، 7.5 متر عرض و حداکثر آبخور 1.77 متر را دارد»، گفت: این شناور همچنین مجهز به موتور سینه با پوشش کامل ضربه‌گیرها در اطراف است و قابلیت پهلودهی به سکوها و اسکله‌های مسافری را دارد. همچنین، دارای عرشه چوبی برای حمل بار تا حدود 40 تن است.
 
وی افزود: سال ساخت این شناور 2014 است و با تعداد صندلی 83 مسافر، سرعت 25 گره در حالت حداکثر دور 2350 موتورهای اصلی و سرعت 20 گره در حالت دور موتور 1850 و مصرف سوخت اقتصادی، مناسب عملیات Offshore در منطقه است.
 
سرشتی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسؤولان، بهترین و جدیدترین شناورهای مسافری برای جابجایی همکاران در مناطق عملیاتی استفاده شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.